Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Trond Olav.

Flott bilde av Heinkel Kabine 150.

Heinkel var én av to tyske flyfabrikanter som i en kort periode etter andre verdenskrig satset på bilproduksjon.

Den andre var Messerschmitt, og mikrobilen KR200 hadde to hjul framhjul og ett bakjul, og for å komme ut og inn av bilen, måtte taket heves, - som på en jetjager.

BMW Isetta var en annen liten raring, - den hadde døren på fronten, - jeg tror det er den du sikter til, Trond Olav.

De to sistnevnte bilene jeg listet opp, fantes forresten i nabolaget da jeg var liten rundt 1960.

 

M v h

Albert.

Skrevet

Takker for respons,med utfyllende og oppklarende informasjon, Lassern og Albert!

Tenk; i dag er Polo-klassen så langt utviklet at man kan reise på behagelige langturer, uten lyd av overanstrengt motor, hjul mot asfalt eller luft som leter etter vei bort fra frontrute og speil.

Takker samtidig for eventuelle andre kommentarer.

Skrevet

Kanskje husker jeg feil, men mener det var en slik modell der hele fronten rett og slett var inn og utgangsdør.

Jeg kan huske en slik sto parkert i Vossegata på Torshov rett ved ei trapp opp til et platå som hadde rekkverk på begge sider av trappa ut mot gata.

En guttegjeng bar bilen opp trappa og satte den oppe på avsatsen. hvordan eieren fik den ned igjen aner jeg ikke.

 

Roar

Skrevet

Fantastisk ! Tror aldri jeg har sett denne før. Stusset litt over at den ikke har noe blinklys foran, men den har jo ett oppe på B-stolpen, som kanskje kan sees i gitte situasjoner :D En meget artig og severdig serie du har presentert for oss.

Mvh. Rolf

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...