Gå til innhold

Canon Powershot - G1 X MkII eller G7 X?


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å velge et ut av disse kameraene. Leser meg blind på nettet, noen velger det ene noen velger det andre.

 

For ordens skyld, kun ett av de ovennevnte er aktuelle, forslag og tips om andre merker er ikke nødvendig :-)

 

Inputs av de erfarne mottaes med stor takk - kanskje noen har erfaring med begge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For ordens skyld, kun ett av de ovennevnte er aktuelle, forslag og tips om andre merker er ikke nødvendig :-)

 

Ikke noe enkelt valg. G1 X II gir deg mulighet for elektronisk søker (ekstrautstyr) og har litt større zoomområde. G7 X er et litt nyere kamera, har litt bedre videofunksjon og er mindre og lettere. Personlig synes jeg 1-tommers sensor i G7 X er litt bedre enn sensoren i G1 X II selv om den er mindre, men det er små forskjeller.

 

Begge er relativt gamle modeller som ikke ville kommet i betraktning hvis jeg skulle valgt kamera i dag, men måtte jeg valgt et av disse ville det blitt G1 x II pga muligheten for søker.

Lenke til kommentar

 

For ordens skyld, kun ett av de ovennevnte er aktuelle, forslag og tips om andre merker er ikke nødvendig :-)

 

 

Ikke noe enkelt valg. G1 X II gir deg mulighet for elektronisk søker (ekstrautstyr) og har litt større zoomområde. G7 X er et litt nyere kamera, har litt bedre videofunksjon og er mindre og lettere. Personlig synes jeg 1-tommers sensor i G7 X er litt bedre enn sensoren i G1 X II selv om den er mindre, men det er små forskjeller.

 

Begge er relativt gamle modeller som ikke ville kommet i betraktning hvis jeg skulle valgt kamera i dag, men måtte jeg valgt et av disse ville det blitt G1 x II pga muligheten for søker.

Beklager, med andre merker mente jeg Sony, Nikon osv. Det er da kun Canon jeg ønsker.

 

Finnes det bedre alternativer i denne klassen nå siden du nevner dette er gamle kameraer?

Lenke til kommentar

Finnes det bedre alternativer i denne klassen nå siden du nevner dette er gamle kameraer?

 

G7 X ble slik jeg oppfatter det erstattet av to modeller i høst. G9 x og G5 x. Begge har samme sensor (eller en litt nyere variant) enn G7 x. G9 x er mer en erstatning for S120 enn et "G"-kamera, mens G5 x er første i G-x serien som fortjener G-navnet (synes jeg) hvis man ser på historikken til Canons G-serie. G5x har en ganske god innebygd søker, vridbar skjerm, et OK zoomområde og rimelig rask autofokus. Ganske kompakt også synes jeg, mindre enn det ser ut som på bildene selv om søkeren gir en klump på toppen. Vil du ha noe lommevinnelig (med fast skjerm og uten søker) kan G9 x være et alternativ. Ulempe med G5 x er ingen 4K video og litt tregt med RAW-format (og pris).

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...