Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fortelle henne at jeg har kontakt med eksen min - hvordan?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det ble slutt mellom meg og eksen min i fjor sommer. Forholdet varte i 4 år, og vi har vært kjent i 6 år eller noe. Bruddet var ikke noe dramatisk, så vi er fortsatt venner.

 

Har nå fått blitt sammen med en ny dame, og alt er bra mellom oss. Jeg og eksen min har fortsatt kontakt over telefonen og Facebook, Vi begge synes det hadde vært vanskelig å kutte kontakt ettersom vi har kjent hverandre såpass lenge. Hun har familie i nærheten av byen hvor jeg bor, som hun til helgen har tenkt å besøke. Hun lurte på om jeg har lyst til å finne på noe med henne når hun først er i området. Det har jeg veldig lyst til, men litt redd for hva min mye kjæreste kommer til å si.

 

Hvordan skal jeg altså fortelle min nye kjæreste at jeg fortsatt er venn med eksen, og at det ikke skjer noe spesielt når jeg er med min eks, annet enn å henge rundt og prate, shoppe etc.?

 

 



Anonymous poster hash: 46795...464
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun lurte på om jeg har lyst til å finne på noe med henne når hun først er i området. Det har jeg veldig lyst til, men litt redd for hva min mye kjæreste kommer til å si.

 

Hvordan skal jeg altså fortelle min nye kjæreste at jeg fortsatt er venn med eksen, og at det ikke skjer noe spesielt når jeg er med min eks, annet enn å henge rundt og prate, shoppe etc.?

Vær veldig nervøs, som om det er noe du prøver å skjule. Vær litt vag og uklar i hva du sier, sån at hun må spørre mye opp igjen, og får inntrykk av at du ikke forteller alt. Si flere ganger at "det er ikke noe mer mellom oss altså!". Når hun fortsetter å spørre, eller er tydelig utilfreds med svarene, så avbryt henne ved å late som at du får en telefon, og gå ut av huset/rommet for å "prate" uforstyrret. Le og smil mye mens du "prater i telefonen".

 

 

 

troll.jpg

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei. Det ble slutt mellom meg og eksen min i fjor sommer. Forholdet varte i 4 år, og vi har vært kjent i 6 år eller noe. Bruddet var ikke noe dramatisk, så vi er fortsatt venner. Har nå fått blitt sammen med en ny dame, og alt er bra mellom oss. Jeg og eksen min har fortsatt kontakt over telefonen og Facebook, Vi begge synes det hadde vært vanskelig å kutte kontakt ettersom vi har kjent hverandre såpass lenge. Hun har familie i nærheten av byen hvor jeg bor, som hun til helgen har tenkt å besøke. Hun lurte på om jeg har lyst til å finne på noe med henne når hun først er i området. Det har jeg veldig lyst til, men litt redd for hva min mye kjæreste kommer til å si. Hvordan skal jeg altså fortelle min nye kjæreste at jeg fortsatt er venn med eksen, og at det ikke skjer noe spesielt når jeg er med min eks, annet enn å henge rundt og prate, shoppe etc.? Anonymous poster hash: 46795...464

Kanskje dere ikke er ferdige med hverandre?

Endret av Meg :-)
Lenke til kommentar

Du har vel ikke rett til kontakt med henne bare fordi dere var sammen lenge og kjent hverandre lenge. Man gir jo faktisk avkall på det når man går ut av forholdet, og hvertfall når man går inn i et nytt forhold. Se på foreldrene dine etc. Se for deg samme situasjon. Hadde det vært ok å ringe hverandre, finne på ting, henge sammen, shoppe osv? Du må nok regne med å ikke ha like mye kontakt med henne lenger fremover, og ikke treffe henne mer. Hør hva kjæresten din tenker om det og hva hun forventer av deg og forholdet. Hvis hun ikke gidder opplegget ditt med exen har det ikke med sjalusi og usikkerhet og gjøre, men respekt. Velger du exen fremfor i nåværende så vet du hvem som betyr mest for deg, og det vet hun også og kanskje ikke gidder å være sammen med deg hvis du ikke respekterer henne. Ikke alle som gidder å bli påminnet tidligere flammer og erobringer. Så regn med minimal kontakt og null treff fremover hvertfall.

 

Anonymous poster hash: 8268c...6f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å fortelle at eksen har spurt om å finne på noe, og spørre din nåværende dame om hun kunne tenke seg å bli med på dette?

Svarer hun nei, det blir for rart, så ville jeg droppa det i det hele tatt. Det burde eksen din ha forståelse for også.

 

Vil hun bli med, så kan det i beste fall ende med at dere tre har det hyggelig sammen og at de to finner en god tone.

Dette selvsagt gitt at du og eksen FAKTISK bare er gode venner nå, og at det ikke ligger noe rester av romantiske følelser mellom dere.

 

Fryktelig vanskelig å skulle gi noe råd om slikt uten å kjenne menneskene som er involvert i grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Det ble slutt mellom meg og eksen min i fjor sommer. Forholdet varte i 4 år, og vi har vært kjent i 6 år eller noe. Bruddet var ikke noe dramatisk, så vi er fortsatt venner.

 

Har nå fått blitt sammen med en ny dame, og alt er bra mellom oss. Jeg og eksen min har fortsatt kontakt over telefonen og Facebook, Vi begge synes det hadde vært vanskelig å kutte kontakt ettersom vi har kjent hverandre såpass lenge. Hun har familie i nærheten av byen hvor jeg bor, som hun til helgen har tenkt å besøke. Hun lurte på om jeg har lyst til å finne på noe med henne når hun først er i området. Det har jeg veldig lyst til, men litt redd for hva min mye kjæreste kommer til å si.

 

Hvordan skal jeg altså fortelle min nye kjæreste at jeg fortsatt er venn med eksen, og at det ikke skjer noe spesielt når jeg er med min eks, annet enn å henge rundt og prate, shoppe etc.?

 

 

 

Anonymous poster hash: 46795...464

 

Slike situasjoner er vanskelige. 

 

Jeg har vært i en slik vanskelig situasjon selv, der min kjæreste hadde kontakt med sin eks. Jeg følte det ble for mye selv om de bodde 100 vis av mil ifra hveandre. Han brydde seg ikke om hvordan jeg opplevde deres kontakt, og ville ikke betrygge meg på noen vis. Ingen forholdstatus om forholdet vårt på facebook. Ingenting. Og når han var rundt henne når han var på hennes kanter, så tenkte jeg at de hadde sex.... Jeg tenker det fortsatt, men det kan være feil. Men han var mye sammen med henne når han var på hennes kanter, og da mistet jeg kontrollen. 

Lenke til kommentar

Hadde det vært meg, ville jeg fortalt kjæresten min at jeg har kontakt med eksen min og fortalt litt hva dere prater om (for det kommer hun til å lure på). Hun kommer også til å lure på hva slags følelser du har for henne. Se hvordan hun tar det, og handle etter det. Liker hun det ikke og er imot at du får besøk av henne, ville jeg respektert det. Du har en ny kjæreste, hun skal gå foran eksen. Ber hun deg kutte all kontakt, si at du kanskje trenger litt tid siden dere var sammen så lenge, men at du skal gjøre det. 

 

Jeg ville IKKE likt at min kjæreste hadde kontakt med sin eks.

 

Men hvem vet hvordan hun vil ta det? Kanskje går det bra? Men igjen, husk: kjæreste før eks.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei. Det ble slutt mellom meg og eksen min i fjor sommer. Forholdet varte i 4 år, og vi har vært kjent i 6 år eller noe. Bruddet var ikke noe dramatisk, så vi er fortsatt venner. Har nå fått blitt sammen med en ny dame, og alt er bra mellom oss. Jeg og eksen min har fortsatt kontakt over telefonen og Facebook, Vi begge synes det hadde vært vanskelig å kutte kontakt ettersom vi har kjent hverandre såpass lenge. Hun har familie i nærheten av byen hvor jeg bor, som hun til helgen har tenkt å besøke. Hun lurte på om jeg har lyst til å finne på noe med henne når hun først er i området. Det har jeg veldig lyst til, men litt redd for hva min mye kjæreste kommer til å si. Hvordan skal jeg altså fortelle min nye kjæreste at jeg fortsatt er venn med eksen, og at det ikke skjer noe spesielt når jeg er med min eks, annet enn å henge rundt og prate, shoppe etc.? Anonymous poster hash: 46795...464

Kanskje dere ikke er ferdige med hverandre?

 

Jeg sier det samme... Kanskje trådstarter og eksen ikke er helt ferdig med hveandre...

Jeg vet alt om hvor tøfft det er å være damen til en som har veldig bra kontakt med eksen sin. Og det var ikke enkelt i det hele tatt. Han prioriterte meg i siste rekke. Det er det som er trøsten etter at han dumpet meg. Altså at jeg slipper å være damen til en som hadde alt for bra connection med sin eks. Så trådstarter: du må tenke på hvem av dem du ville velge: eksen eller den nye kjæresten? Min tidligere kjæreste sa at han ville valgt eksen sin fremfor meg. Derfor er det veldig bra at han dumpet meg tilslutt. Jeg vil være førsteprioritet, fremfor en eks. Dersom man ikke er det, så er noe galt i forholdet.  :)

Endret av heartlife
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo lenger du venter med å si det, jo mer "fishy" virker det..

Bare fortell henne det og se hva hun sier.

Hva gjør du hvis hun ikke liker det?

Og vil eksen din respektere det hvis dere ikke skal ha kontakt lenger?

Det går jo an å minske kontakten og da og dere MÅ vel ikke treffes?

Lenke til kommentar

Jo lenger du venter med å si det, jo mer "fishy" virker det..

Bare fortell henne det og se hva hun sier.

Hva gjør du hvis hun ikke liker det?

Og vil eksen din respektere det hvis dere ikke skal ha kontakt lenger?

Det går jo an å minske kontakten og da og dere MÅ vel ikke treffes?

Jeg forstår ikke helt et slikt eks-venneforhold. Jo, jeg forstår at man kan gjerne ha hveandre på facebook, ringe å spørre hvordan det går en gang i blant, men jeg forstår ikke helt alle typer ekse-forhold. 

Jeg har opplevd to ganger at to forskjellige menn som jeg traff, fortalte meg at de hadde et venneforhold til ekser. Og begge sa at de aldri i livet sitt ville miste eksen sin. Da ville de heller miste forholdet de hadde. 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...