Gå til innhold

Hvilken har best skjerm ?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny PC,og har bestemt meg for følgende:

 

Skjerm: Full HD

 

Prosessor: Intel core i5

 

SSD 256

 

Prøver å finne en som har svært god skjerm,er det noen som kan anbefale en som oppfyller disse kriteriene ?

 

Uff da ,burde vært mer presis : laptop,pris opp til 10 000.

Endret av jbn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Siden du spør om hvem som har svært god skjerm, så regner jeg med at det er Laptop du spør om? Men du må nok skrive litt mere om hva du skal bruke den til og hvilket budsjett du har. Skal den for eksempel brukes til spilling av nye spill? Skal det være en ren arbeids pc? Har design og konstruksjon noe å si? om det er en allround pc i normalt prisleie du er på jekt etter så ville jeg kikket litt på ASUS sin N serie. De har svært god bygge kvalitet, gode skjermer og greie skjerm kort. (Fås med Nvidia 950m). Har også noe av det bedre lyd jeg har hørt i Laptop. Kjøpte en slik til samboeren min og angret litt på at jeg kjøpte meg en stor tung Clevo selv. Klarte fint å dra Battlefield 4 / Hardline. Dog ikke med den beste grafikken. Men syntes ikke at det visuelt var SÅ stor forskjell at det var verd nesten doble prisen for min Clevo. Størrelse er du på jakt etter? 13.3, 15,6 eller 17,3? :innocent:

Lenke til kommentar

Uff,skjønner at jeg er for upresis.

 

Altså: Laptop,full hd,intel i5,SSD 256 (kanskje 128 er nok ? ) Skal bruke mest til nettsurfing,lese aviser,tidsskrifter etc,arbeide med slektsforskning og lete i gamle arkiver.Skal lagre og redigere bilder (har ca 3000,bruker Picasa ).Spill er ikke aktuelt.Vil ha så god skjerm som mulig. Pris opp til ca 10 000.

Lenke til kommentar

Ok. Vel det var en av grunnene til at jeg nevnte ASUS sin N serie. De har IPS skjermer. Så skal du bruke den til bilde behandling så er det det du skal se etter. Denne er nok litt i kraftigste laget for deg, men innenfor max pris ditt. https://www.komplett.no/product/856043/pc-nettbrett/baerbar-pc/pc-er/asus-n552vx-156-full-hd-matt  Denne er i det høyere sikte i N serien. De fås med I5 også. Ut i fra din bruk vil jeg også anbefale deg å ha minst 8Gb ram. Bildebehandling spiser ram! :innocent:

Lenke til kommentar

Det burde holde så lenge du har en lagrings disk i tillegg, slik som den pc`n har. Husk at når du har to disker, så er det bare det du trenger hurtig tilgang på som du har på ssd`n. Det vil si at det du skal installere av programmer gjør du på ssd. Det du skal ha lagret, som bilder, filmer og andre ting legger du på vanlig hdd. Men har du bare ssd så ville jeg nok ha det dobbelte. (240Gb).

Lenke til kommentar
jbn, den 25 Jan 2016 - 14:44, sa:

Hei,The Saint,vet du hvor jeg kan få den anbefalte PCen med I5 prosessor - komplett har den ikke.

Jepp, Expert har med I5. Men den er ikke mange kronene billigere. Siden Komplett har en svert fordelaktig pris på den pc`n så er det ikke mye å spare på å gå ned i ytelse. :innocent:

Lenke til kommentar

Joda, greie X-serien til ASUS også. Men de har ikke IPS skjerm som er svært viktig når du driver med bilder. Spesielt om du skal se på gamle bilder og dokumenter. (Trådstarter nevnte at han skulle drive med slektsforskning). Bygge kvaliteten på N serien er også bedre siden det nesten utelukkende er brukt alu. :innocent:

Lenke til kommentar

Sjekket akkurat ut den som Expert har. Den har I5, men bare vanlig HDD og dårligere skjermkort. Dessuten så sparer du bare ca 500 kr på å kjøpe den. https://www.expert.no/data-og-tilbehor/datamaskiner/barbare-datamaskiner/asus-n550jk-cn134h-laptop/p-217175/ Den på Komplett er faktisk så billig og bra at jeg vurderer nå å selge min mye dyrere Clevo og kjøpe en fra Komplett selv. Skjermene kan ikke en gang sammenlignes når det kommer til bilde kvalitet. ASUS`n er dessuten meget solid og lynrask til sitt bruk. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...