Gå til innhold

RTCW

Anbefalte innlegg

Skrevet
Btw heavenhell. SP / MP er 2 HELT forskjellige ting. SP suger, MP er rått :)

Det er regelen, ja.

Hva er forskjellen på ET og RTCW da (bortsett fra SP).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Okei skal forklare åssen det funker med configs i RtCW litt bedre nu.

ALLE configer du lager utenom legges i "main" mappa under RtCW. Det skal ligge en autoexec.cfg fra før av der. Inn i denne autoexec.cfg'en må du legge inn de configene som du vil skal execes når du starter spillet. Alle configene du måtte ha utenom "wolf_mp.cfg" vil da legge seg i denne configen. Så hver gang du forandrer f.eks en bind i "marty.cfg" vil den forandre seg i wolf_mp.cfg også. Derfor er det viktig å ha wolf_mp.cfg "låst" (writeprotected) så ikke noe krøller seg. Bruker du OSP må du gjøre det samme med wolf_mp.cfg i osp mappa. F.eks hver gang du gjør noen forandringer i configene dine, låser du opp BEGGE wolf_mp.cfg'ene og går inn i rtcw execer de configene du har gjort forandringer i, så aktiverer du OSP og execer det samme. Dette gjør man for at begge wolf_mp.cfg skal oppdatere seg. Noen kan si at man bare bruker osp sin når man spiller osp, men jeg har vært ute for at det ikke stemmer. SÅ gjør det samme med begge for å være sikker på at alt fungerer 100% Når du har execa alt dette inne i Rtcw/osp gå ut, lås begge wolf_mp.cfg'ene igjen!

Jeg ville lagt opp ett greit system på configene som jeg skal forklare nærmere nå..

Men først av alt er det viktig å ha orden på alle configene, hvis man skal "pro-game" ha gjerne en "changelog" som jeg hadde, hvor du skriver alt du forandrer med tida. Dette gjør det lettere å evt gå tilbake, samt huske hva slags endringer man gjorde.

Jeg ville bygd det opp som dette:

*Ha en config som du kaller marty.cfg HER legger du inn alle såkalte Binds,radiosays,teamsays,publicsays,alle scripts,changelogen skal være i toppen her,

F.EKS

\\ .:Marty's personal RtCW config:.

\\ .::Version 1.0.:: (21nov/03)

\\ *Changed sensitivity from 6 to 5 for better tracker aim

\\ *Changed cg_wolfparticles from 1 to 0 for better FPS/look

\\ *Added long/short range script for better aim

\\ *Dette kan være changeloggen, husk at \\ foran IKKE vil ha noen betydning i configen, du vil bare kunne se det inne i .cfg'en

\\ .:Version 1.1.:: (24des/03)

\\ *Re-binded "+Activate" from "ENTER" to "E" for easier access

\\ *Added class scripts!

\\ *Redesigned ALL say/teamsay binds with color's

unbindall <<-- Denne unbinder ALT for så og binde det igjen lenger nede her. Så slipper du å ha noen knapper som er binda til ting du ikke trenger, altså binder det som DU vl ha det.

\\ .:Action & Specials:.

bind TAB "+scores" <-- Ta f.eks 2 tabualoterer ut for å få god oversikt over alle binds. At de er på linje..

bind ENTER "+activate"

bind mouse3 "exec short.cfg;wait;echo ^3Short!"

bind MWHEELUP "exec long.cfg;wait;echo ^3Long!

\\ Jeg har en såkalt wait mellom exec og echo, wait er et tick. Det trengs av og til for at ikke commandoene skal komme for raskt til at "spillet ikke klarer å følge med" Klarer ikke forklare det bedre :/

\\ echo ^3Short! gjør at du vil se at du har execa configen inne i spillet, det vill nå komme opp i gul skrift Short! oppe i venstre hjørnet.

\\* Legg inn alle movement,action binds her. Jeg ville forandret ENTER til en lettere tilgjengelig \\knapp hvis jeg var deg, ser du bruker "wasd" å bevege deg med..lettere med f.\\eks E.

\\En ting jeg ikke har nevnt tidligere, er såkalt "leaning". Dette er veldig viktig i Rtcw, kanskje ikke public men går utifra du kanskje vil joine en clan etterhvert,da er leaning veldig viktig. Du kan campe bak et hjørne og leane ut for å se om fienden er på vei til å ta flagget mens du defender det som allies i tavern (mp_ice)

Ha derfor lean knappene også lett tilgjengelig, husk at du kan kaste nade ut mens du leaner, men ikke skyte.

\\ .:Teamsays | Radio binds

bind x "vsay_medic"

bind xx "vsay_allclear"

bind k "team_say ^3Medic pack dropped" \\Hvis du setter \\^0-1 altså et tall mellom 0-8 foran får man forskjellige farger. 1=rødt 3=gult \\4=blått husker ikke resten i farta hehe. Dette kan brukes for at andre teammates \\kan lettere se hva du skriver, gult(^3) er det beste imo.

bind j "say ^3:^4]" \\ Smiley ;)

\\ Spiller du medic ha "vsay_needammo" lett tilgjengelig pga du trenger LOTSA ammo ;)

\\ Legg inn class scripts her

--

*** Ny config (short.cfg)

\\ .:Short range script made by pr4eferoX:.

seta cg_fov "100"

seta cg_crosshairSize "35"

*** Ny config (long.cfg)

\\ .:Long range script made by pr4eferoX:.

seta cg_fov "90"

seta cg_crosshairSize "40"

\\ DU må prøve deg frem hvilke crosshair størrelse som passer deg best..

*** Ny config (nett.cfg)

\\ .:Nett innstillinger.: | Tweaked for ADSL

seta cl_maxpackets "60"

seta cl_packetdup "0"

seta snaps "40"

seta rate "25000"

seta cg_predictItems "0"

seta cl_timenudge "0"

--

Håper du skjønner LITT bedre hva jeg mener nå med å få orden på configene dine. Jeg anbefaler deg å lese FULL cmdlist/variable for å få en liten innstikt i hva hver enkelt commando gjør. Jeg gjorde det å lagde en config selv, det funker best da vet du selv "hva som er hva" ;)

Du finner en sånn cmd list her

Det vil nok være stress i begynnelsen for deg, men believe me du vil treffe mye bedre etterhvert når alt er på plass.

--

Du sier du har problemer med fps'en. Jeg ville satt på vsyncen for at det skal "flyte bedre i spillet" og satt "com_maxfps til "125" OG (!) r_displayrefresh til antall hz på skjermen din (100?)

Du har nyeste drivers til "alt" ? Chipsett,skjermkort osv

--

Flere tips for å generelt treffe bedre som jeg glemte sist

* Går utifra du kan "bunnyjumpe", dette gjøres ved å bruke speeden akkurat i det du hopper. Litt vanskelig å forklare, men prøv deg frem. Du kommer mye fortere frem med dette, men husk du har ikke evig med speed!

* Jeg pleide å spare litt såkalt "speed" til combat, for å kunne bruke den mens jeg var i combat (short range only). Det vil bli vanskeligere for fienden å treffe deg mens du beveger deg fort, og kombinerer det med ett rask dukk. Husk alltid ha siktet i hodet i close.

* Distansen har ingenting å si i rtcw man gjør like mye damage uansett.

* Man gjør like mye damage i beinet som i body'en og som resten av kroppen. Kun hodet gjør man 50. Body skade varierer fra våpen til våpen, thompson er 18 tror jeg.

* BRUK lyden i spillet, headsett er best for å høre hvor fienden kommer.

* Bruk "walk" commandoen flittig. Fienden vil da ikke høre når du går, er vanvittig bra å overraske fienden med denne. Spesielt når du skal defende flag ved (mp_ice) som allies. Viktig at du forandrer posisjon, slik at han ikke vet nøyaktig hvor du står etter du har killa han en gang.

* Du bør lære deg mapsa inn og ut, går utifra du kan det siden du har spilt såpass lenge ;)

Dette er alt jeg har å komme med, håper det har vært til hjelp for deg.

Jeg kan bare si at RtCW er skikkelig rått spill, må innrømme jeg savner det iblant også communitien. Det har en veldig 'spesiell' community.

Du vil finne ut av dette etterhvert ;)

For all del spør er det mer du lurer på, jeg har sikkert glemt noe, og er sikkert noen skrive feiler her og der men.

Btw AciD18 hvem er du? ;)

Lykke til! :)

Endret av Praeferox
Skrevet

Når det gjelder cfg og exec greiene skal jeg nok finne det ut ved litt prøv og feil metode. Har fått en viss idé om hvordan jeg skal gå fram..

Hadde du vært ei fin dame, skulle du fått et realt smellkyss.

Uansett, må bare si tusen takk for all hjelp. Virkelig enestående. *grin*

Skrevet (endret)
Når det gjelder cfg og exec greiene skal jeg nok finne det ut ved litt prøv og feil metode. Har fått en viss idé om hvordan jeg skal gå fram..

Hadde du vært ei fin dame, skulle du fått et realt smellkyss.

Uansett, må bare si tusen takk for all hjelp. Virkelig enestående. *grin*

Bare hyggelig å være til hjelp ;)

Ble kanskje litt mye på en gang, men bare ta deg tid så kommer det

Nå forventer jeg du treffer noe bedre! :woot:

Glemte denne ser jeg:

Jo, én ting til; Mulig et utrolig dump spørsmål, men jeg fyrer løs. Kan jeg oppdatere 1.0 versjonen med osp? (tenker på at jeg kunne fått en del nyttige ting til 1.0, som crosshaircolor o.l....)

Det er dessverre ikke mulig, du må ha 1.41 innstallert sammen med OSP 0.83

Last ned OSP og les manualen, der er det en oversikt over alle commandoene for OSP. Du har f.eks mulighet til å forandre crosshair color,fjerne blood splatter når du blir beskutt og masse mer!

Endret av Praeferox
Skrevet

Noen som vet hvordan jeg får jeg vekk den utrolig irriterende pulseringa på crosshair? Gjelder spesielt long range. Utvider seg til det dobbelte og gjør presisjonen mye, mye dårligere.

Har satt "crosshairpulse" til 0, men det så ikke ut til å funke...

Skrevet
Noen som vet hvordan jeg får jeg vekk den utrolig irriterende pulseringa på crosshair? Gjelder spesielt long range. Utvider seg til det dobbelte og gjør presisjonen mye, mye dårligere.

Har satt "crosshairpulse" til 0, men det så ikke ut til å funke...

Hvis jeg ikke husker helt feil, vil seta cg_crosshairpulse "0" KUN fungere i OSP 0.83 med 1.41 dessverre

Skrevet

Vet ikke om jeg glemte det også, men har du satt "r_uifullscreen" til 1 ?

Du vil med denne se sinnsykt mye bedre, og er nå tillatt på de fleste servere/ligaer. Hvis ikke du har gjort det, gjør det idag å se forrskjellen på f.eks mp_assault ;)

Kommandoen fjernen all såkalt "fog" i spillet

Skrevet
La ut dette på id også, men kjører det også inn her i ren frustrasjon :nice:

Har spilt rtcw i ca halvannet år nå. Har både 1.0, 1.33 og 1.41, men spiller faktisk (ja, le i vei...) som regel 1.0.

Uansett, jeg spiller nå en mellom 3-7 timer om dagen, og regner meg som en god spiller. Allikevel er det en håndfull spillere som er "outta this world". rekker så vidt å få fyrt av et par skudd før jeg ligger der, kald som ei sviske. Har prøvd de fleste crosshairs, og endret litt her og der på settingen, men kan ikke si jeg blir så mye bedre av den grunn...

Bruker de aimbot eller whatever? eller er det bare meg?

Jeg tror det har noe med ping eller noe som heter aksesstid i ms. sekunder også, det gjelder også hvilket leverandører du bruker..

Jeg leste det et sted, men husker ikke hvor det var.

• 2 uker senere...
Skrevet

hehe.. Praef.. Det er nok en liten NightMare her. Spiller ikke nå lengre da pga downgrade fra adsl til modem da.. Kan si det slik at ikke alle telefonlinjer er like stabile som andre...

BTW...ET go down the drain...Your killing my best friend...hulk hulk..RTCW forever :D

Skrevet
hehe.. Praef.. Det er nok en liten NightMare her. Spiller ikke nå lengre da pga downgrade fra adsl til modem da.. Kan si det slik at ikke alle telefonlinjer er like stabile som andre...

BTW...ET go down the drain...Your killing my best friend...hulk hulk..RTCW forever :D

Okey! Husker deg ;)

Jepp ET suger, men tar over for rtcw nu 100% sikkert :(

Skrevet

jeg har ikke spilt RTCW mp siden det kom ut, da spilte jeg mye (jeg har nå funnet det frem fra hylla igjen)

Idag prøvde jeg ET (selv om jeg lastet det ned da det kom ut :p ) og jeg må si, selv om det er lenge siden jeg spilte vanlig RTCW var det mye morsomere. Skjønner ikke hvordan folk kan spille ET fremfor vanlig RTCW?

• 4 uker senere...
Skrevet

Hallo igjen. Nå har jeg testa ut 1.41 litt mer. Men før jeg går noe lenger må jeg ha svar på et sp.mål. Jeg lagger noe helt fryktelig. Det begynner bra når jeg joiner en server, men etter bare 30 sek - 1 min blir det helt jævlig, og umulig å bevege seg. Har bra ping, og det skulle gått smooth..

Som sagt har jeg 1700 prosessor, 512 ram nå, og geforce 4...skulle ikke være SÅ dålig at jeg ikke kan spille 1.41 eller hva? Noen forslag? (har prøvd litt i configen for å se om det kunne være noe der...men like jævlig enda..)

Skrevet

Med det oppsettet der burde du kjøre det helt fint på stødige 76 fps. Kjekt hvis du vil hoppe opp på kasser som er litt høye etc. com_maxfps 76. Jeg klarte det samme med lik hardware men gf3 gfx. Vet folk som har klart det samme med p3 667 og GF1 (WikingTor) Hei til Praef, @tlee og Nightmare forresten.

pix ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

hehe...Wikingtor :>

Det er mulig at noen av settingene dine i configen lager trøbbel. Set en limit på fps som er fornuftig. Prøvde å sette den på 300 en gang, i tillegg til noen andre settinger og endte opp med å få det en populært kan kalle å jumpe som om en har panzer oppi ræva...og lagjumpe som ****** :s

BTW...ADSL incoming :D

IM back! :p

Skrevet

Fy ****** i ****** så lyst jeg fikk til å spille RTCW nå. Men med ISDN, manko på spillet, ingen venner som liker det så sitter jeg her og kjeder meg. Buhu!!!!

Men si meg: Hvis jeg er dritt lei cs, vil spille et spill som går fortere. Er RTCW tingen da. Fikk tak i CoD, men syns det går litt treigt. Noen som har forslag til meg. Er RTCW som skapt for meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...