Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sovner midt paa dagen flere ganger


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en 19 aar gammel student. Jeg prover aa faa 6-7 timer soevn hver dag, men ender alltid med aa doze off midt under lesinga. Jeg blir saa trott at jeg sliter med aaholde oynene oppe og da slaar jeg pa alarm og tar en 15 min nap. Det tar under 4 min aa sovne og jeg har klare drommer under power nappen.

 

Etter 1 time saa er det repeat.. Det ender med at jeg utover dagen sovner ufrivillig med 2 timer sammenhengendesovn . Da foler jeg meg ordentlig refreshed. Jeg foler denne situasjonen hemmer meg studiemessig.

 

Anonymous poster hash: 80206...9aa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme ble jeg og. Men når jeg feila vgs. så gikk alt bort. 

 

Tror nok at du kjeder kraftig, og ikke har noe spesiell aktivitet. Det kan også være en gylden grunn. Man blir doset når man leser, og blir svimmel av og til når man ser på skjermen.

 

Det kan være lurt å oppsøke legen for tips hvordan man kvitter vekk dosinga. 

 

Ellers ta en tur til treningssenter og oppsøk en veileder, fortell situasjonen. Det hjelp for noen.

Lenke til kommentar

Det kan hende du sover litt i underkant av søvnbehovet ditt, og egentlig trenger 7-8 timer. Prøv å se om det hjelper å se om det hjelper, men ikke sov så lenge at du ikke får sove neste kveld. En god døgnrytme der du står opp og legger deg til samme tid hver dag lærer også kroppen din å være våken når den skal.

 

Jeg ville heller brukt penger på sunn mat enn multivitaminer. Den beste måten å dekke behovet for næringsstoffer er som regel via kosten, og med mindre du har konstatert mangel er vitaminpiller ofte ikke noen nødvendighet. Noe tyder også på at de er skadelige.

 

Moderat trening og aktivitet er også ting som virker oppkvikkende. Hvis du blir døsig så gå en tur og kanskje ta noen lette øvelser for å øke sirkulasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...