Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av gaming PC (25-30k)


Anbefalte innlegg

Hei, har funnet et oppsett jeg tror kan funke. Usikker på kabinett som har leser/skriver og trenger hjelp der. Hadde vært kult med noe som ikke har så alt for harry design. 

 

Kommer til å spille i 1440p og redigere noe, ikke store greiene, men små edits osv.

 

Ellers er det verdt å bemerke at der jeg bor for øyeblikket har vi ganske dårlig internett, så usikker på om det er verdt å inkludere noe form for nettverkskort/adapter e.l. Usikker på hva som er bra der.

 

Legger ved link;

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1654307&su=C42421AE-E834-432B-859B-7D9B6B861BB2

 

Alt av hjelp settes pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det ser bra ut jeg.

 

Det eneste jeg har å kommentere er egentlig at du bør tenke litt på hvordan du skal få kjølt ned den M.2 950 Pro SSD'n. Den blir grisevarm. Nå er plasseringen av M.2 slot'n på hovedkortet du har sett deg ut litt annerledes enn hos meg, så kanskje det blir enklere for deg å holde den kjølig. Jeg har M.2 slot'n mellom PCIE sporene, og jeg har i tillegg mATX kasse med SLI så det blir meget trangt og varmt nede mellom kortene der. Hvis jeg var deg ville jeg vurdert å feste på noen heatsink's på den SSD'n og kanskje også sørget for at du har en vifte som treffer rett på her.

 

Ang kabinett så er jo Define R5 er klassiker. Den er vel rimelig nøktern i utseende.

Lenke til kommentar

Syntes det ser bra ut jeg.

 

Det eneste jeg har å kommentere er egentlig at du bør tenke litt på hvordan du skal få kjølt ned den M.2 950 Pro SSD'n. Den blir grisevarm. Nå er plasseringen av M.2 slot'n på hovedkortet du har sett deg ut litt annerledes enn hos meg, så kanskje det blir enklere for deg å holde den kjølig. Jeg har M.2 slot'n mellom PCIE sporene, og jeg har i tillegg mATX kasse med SLI så det blir meget trangt og varmt nede mellom kortene der. Hvis jeg var deg ville jeg vurdert å feste på noen heatsink's på den SSD'n og kanskje også sørget for at du har en vifte som treffer rett på her.

 

Ang kabinett så er jo Define R5 er klassiker. Den er vel rimelig nøktern i utseende.

 

Takk for svar. Stilrent kabinett dette. Finnes det noe lignende dette, eller dette som har mulighet for CD-rom?

Har du noe du kunne anbefalt og billig mtp kjøling til den M.2en

 

Når det kommer til at jeg har svakt internett før vi får innlagt fiber om noen måneder, er det totalt bortkastet med noe nettverkskort eller adapter i mellomtiden da? Bruker en iMac atm og sitter vel 30-40m og en etasje under routeren. Merker pingen kan gå alt fra 30-2k ms og det er litt slitsomt. Om det finnes en midlertidig løsning som gjør at det er stabilt i hvert fall.

 

Kabintett du har valgt har ikke plass til blu-ray spilleren du har valgt;) Ellers så ser det veldig bra ut.

R5 er et bra kabinett.

Hva trenger du blu-ray spiller til? Hadde det holdt med en usb versjon? 

 

Hehe, var mest til blu rays. Har en stor samling, men har opplegg til dette, så kanskje litt unødvendig? 

Endret av Snaddaraen
Lenke til kommentar

Ville satt på noen slike

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kj%C3%B8lere/Vifter/Minne/Chipset/Arctic-Cooling/8-stk-VGA-RAM-Heatsinks-blue-aluminium-15x15x8mm136351-p0000128147

 

Da bryter du ingen garantier (kan tas av igjen). Og så forsøker du å få en vifte på dem i tillegg, kanskje en fra fronten treffer greit, eller sette en i bunnen av kabinettet. Burde være nok.

 

Ville bare droppa BR spilleren. Jeg forsøkte på det selv i HTPC'n, men det kan ikke måle seg med en skikkelig hifi blu-ray.

Lenke til kommentar

Ville satt på noen slike

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kj%C3%B8lere/Vifter/Minne/Chipset/Arctic-Cooling/8-stk-VGA-RAM-Heatsinks-blue-aluminium-15x15x8mm136351-p0000128147

 

Da bryter du ingen garantier (kan tas av igjen). Og så forsøker du å få en vifte på dem i tillegg, kanskje en fra fronten treffer greit, eller sette en i bunnen av kabinettet. Burde være nok.

 

Ville bare droppa BR spilleren. Jeg forsøkte på det selv i HTPC'n, men det kan ikke måle seg med en skikkelig hifi blu-ray.

Mister du ikke garanti når du tar av klistrelappen da?

Lenke til kommentar

Define R5 kommer med 2 140mm vifter - de er helt OK de.

Den ene er i front (inntak) og den andre er bak (ut).

 

Bare kjøp en til av de samme viftene?

https://www.komplett.no/product/836973/datautstyr/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/fractal-design-dynamic-gp-14-140mm-vifte

 

Så setter du denne i front eller i bunnen som inntak. Burde være knall, og du får samtidig overtrykk i kabinettet (bra mhp støv).

 

I tillegg er disse kabinettene slik at du kan fjerne en del av HDD brankettene i front. Da blir det jo mindre rot i veien for luftflyten.

 

Menne .. Hvis du ikke skal ha BR spilleren så kan du jo ta Define S også da. Denne er enda mer sleak.

Lenke til kommentar

Her er en video hvor Define R5 (altså ikke Define S, men relativt likt) og H440 settes opp mot hverandre:

 

Jeg syntes det er vanskelig å anbefale kabinetter. Det er så mye smak og behag ute å går.

Det jeg merker er at hvis design (flate, lukkede paneler) og støyisolasjon er viktig, så går dette stort sett ut over kjølepotensialet. 

Den aller beste typen "kabinett" jeg har brukt er test-bench'es, typisk Phobya WaCoolT og LD PC-V4. Problemer med disse igjen er at absolutt alt støv i verden legger seg på maskinvaren realtivt raskt, så det krever mer rengjøring. Fordelen er jo at alt er enkelt å komme til, bytte ut hardware, enormt med plass osv. 

 

Du kan jo også ta en titt på Phanteks Enthoo EVOLV. Det er jo også en rimelig sexy kasse, og den er godt bygd. Kommer i ATX, mATX og ITX utgaver, i 3 forskjellige farger.

 

Du må gjerne også ta en titt på Silverstone Fortress eller Raven serien. Dette er gode luftkjølte kabinetter som kanskje har litt mer design (ikke nødvendigvis harry, men ikke like stilrent kanskje).

 

Det som er litt på vei inn nå er modulære / fleksible kasser, som Cooler Master MasterCase Pro og Thermaltake V71. Her har man mye fleksibilitet ift indre layout, støtte for vannkjøling osv. Mye muligheter, men litt mer "gaming-design".

 

Bottom line er at det er enormt mye bra kabinetter. Det er nesten umulig for noen å anbefale noe, fordi det kommer ann på hva du er ute etter. Jeg elsker kabinetter og kjøper nye og tester ganske ofte :) Kjører nå selv et mATX bygg. Det er lite og pent, men det går ut over kjøling. Vurderer nå å bytte til noe litt større igjen. Det er en evig runddans her i huset :p

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hei, har funnet et oppsett jeg tror kan funke. Usikker på kabinett som har leser/skriver og trenger hjelp der. Hadde vært kult med noe som ikke har så alt for harry design. 

 

Kommer til å spille i 1440p og redigere noe, ikke store greiene, men små edits osv.

 

Ellers er det verdt å bemerke at der jeg bor for øyeblikket har vi ganske dårlig internett, så usikker på om det er verdt å inkludere noe form for nettverkskort/adapter e.l. Usikker på hva som er bra der.

 

Legger ved link;

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1654307&su=C42421AE-E834-432B-859B-7D9B6B861BB2

 

Alt av hjelp settes pris på.

 

Du har fulgt med i timen  :thumbup:

 

Gratulerer, du får nå en kongepc!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...