Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo V70 2.0T 2001 med motorlys, feilkode luftlekkasje.


Nif

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Ta forbehold om feil i teksten :p

 

Kjøpte en "ny" bil for to ukers tid siden, Volvo V70 STV, 2.0T, 2001 model.

Mekanisk var alt iorden når den ble kjøpt og tatt godt vare på av selger.

Den sliter litt med ugjevnt turtall når den ble kaldstartet, men hvis du ga litt turtall så roet det seg etter et par sekund å la seg på rundt 1000 omdreininger på tomgang.

 

Etter rundt en ukes kjøring lyset motor og Service lyset opp - Dette kom opp etter jeg skiftet termostat som ikke fungerte som den skulle, litt i tvil om dette kunne være grunnen fikk jeg fikset feilkode avlesing gratis.

 

Sendte fruen til et volvo verksted å fikk lest ut koden, som tilsa det var luft lekkasje.

Planen er nå og skifte ut vakumslanger fra turbokontroll dippedutt etter vi så at de tre slangene der virket slitte, så håper det er feilen.

 

Skal ha seg sagt at bilen var inne på verksted i oktober 2015, hvor de fant flere feilkoder, men disse ble rettet opp i og slettet.

Har papirene på hvilke feilkoder som ble funnet og fikset hvis dette kan være intressant.

 

Hvis vakumslangene til turbokontroller(Ukjent om dette faktisk er navnet?) er feilen, må jeg inn igjen til volvo for og slette feilkoden for å fjerne motorlyset?

Og kan det være andre plasser hvor lekkasjen er?

 

Og er dette noe jeg burde ta opp med selger? Eventuelt få det fikset av han?

 

Setter pris på all hjelp :-)
Litt kjekkere, om ikke billigere og kunne fikse feilen selv hvis det er mulig :-)

 

Takk,

Nif

Endret av Nif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at det har gått to uker siden du kjøpte bilen, har du på mange måter mistet din lovfestede rett til å be om "full retur" av kjøpet. For å kunne hefte noe på selger må du egentlig bevise at dette har vært en feil som har ligget der lenge, og som han må ha vært klar over. Jeg er ikke så kjent med diagnose programmer til Volvo, men på VCDS som jeg bruker til VAG kan man hvertfall finne et register over tidligere feilkoder, og når disse feilkodene oppsto og eventuelt ble slettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...