Gå til innhold

Marinjegerkommandoen opptak!


Kanal123

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har store drømmer om å komme inn i marinejeger kommandoen som jeg vet er veldig tøft å komme inn på. Det begynner å nærme seg førstegangstjeneste, og da lurer jeg på hva jeg burde fokusere mest på når jeg trener? Da mener jeg muskelgrupper og hva jeg burde trene mest av? Jeg trener ca. 4-6 ganger i uka, og skal begynne å jogge til våren. 

Dette er da en da en jobb jeg har hatt drømmer om i 5 år, og håper å oppnå dette.

 

Håper på svar! :)

 

Mvh. Markus Reigstad

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Kult at du ønsker deg inn i en av forsvarets hardeste tjenester. Kanskje den hardeste av de alle. Når du trener bør du fokusere på at du klarer de fysiske minstekravene med god margin. Det er alt for mange som tror de klarer dette, men når dagen kommer og de skal gjennomføre testene så klarer de det ikke. Sørg for ligge godt over!

 

Dernest ville jeg anbefalt deg til å trene på å gå langt og bære tungt. De gutta bærer tungt og går langt i høydedrag. Det vil si at må tåle ubehag over lang tid. Til slutt ville jeg ha fokusert på å få motivasjonen skikkelig på plass. Her må du ikke tvile, og bare gi gass. 60%, kanskje 70% sitter i beina, skuldrene og ryggen. Resten er motivasjon. Lær deg å naviger med kart og kompass. Det vil komme godt med.

 

For å svare på hva som er den viktigste muskelgruppen, så er det hele kroppen. Skap en fin balanse og tren på det du er dårlig på. Pass også på å trene skadeforebyggende. En liten andel opplever å få belastningsskader og det er veldig kjipt med tanke på om du skal klare opptaket, men også med tanke på videre tjeneste i forsvaret om drømmen ryker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Jeg har store drømmer om å komme inn i marinejeger kommandoen som jeg vet er veldig tøft å komme inn på. Det begynner å nærme seg førstegangstjeneste, og da lurer jeg på hva jeg burde fokusere mest på når jeg trener? Da mener jeg muskelgrupper og hva jeg burde trene mest av? Jeg trener ca. 4-6 ganger i uka, og skal begynne å jogge til våren. 

Dette er da en da en jobb jeg har hatt drømmer om i 5 år, og håper å oppnå dette.

 

Håper på svar! :)

 

Mvh. Markus Reigstad

 

Du burde bli bra på triatlon mener iallefall jeg. Og styrke, spesielt mentalt.

 

 

Dernest ville jeg anbefalt deg til å trene på å gå langt og bære tungt.

 

Dette er et veldig viktig poeng. Vær forberedt på å gå i dager eller uker (det vet man aldri) med tung sekk og tungt utstyr i alt slags terreng.

 

Legg til lange turer med tung sekk på treningslisten din slik at du er best forberedt på det. Og bæring av andre ting.

 

Lykke til!!

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...