Gå til innhold

16 timers opplading?


forbjok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å lade kjempelenge første gangen er det alltid mye diskujson om, men "alle" (vet ikke om noen unntak) nyere bærbare slår av ladingen etter fulladning, og det er da totalt meningssløst å la strømmen stå i lenger, for den lader ikke uansett.

 

Jeg ville derimot ikke brukt den mens jeg ladet de første gangene, men vet ikke om dette utgjør noen forskjell, utenom at ladetiden økes...

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ikke bruk den mens du lader første gangen. La den lade seg opp + litt til. 16 timer er unødvendig. På slike nye ting (mobiler, pc'er etc.) bør batteries overlades litt første gangen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
altså er det ingen vits å la den stå å lade uten å bruke den første gangen den lades opp?

Jo. Spør hvemsomhelst som selger pc'er eller mobiler. Kan muligens være det ikke er vits, men du har ingenting å tape hvis du gjør det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så det du egentlig mener er: "Nei" og ikke "Jo"

 

*grin*

Jeg spurte de jeg kjøpte maskinen av og de sa at jeg måtte overlade den litt første gangen. Ikke at jeg har noen store kunnskaper om batterier, jeg sier bare det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Så det du egentlig mener er: "Nei" og ikke "Jo"

 

*grin*

Jeg spurte de jeg kjøpte maskinen av og de sa at jeg måtte overlade den litt første gangen. Ikke at jeg har noen store kunnskaper om batterier, jeg sier bare det jeg har hørt.

Tull og tøys. Du får ikke overladet den ett sekund, for den slår automatisk av ladningen, så det blir det samme som om strømmen ikke er koblet til.

 

Når du får maskinen er vel batteriet fulladet (det var iallfall min dell i8600), så i så fall er det ingen vits i å plugge inn strømmen.

 

Å lade mens en bruker maskinen går utover batteriet, som all mulig annen bruk av batteriet. Hvis du skal bruke strøm, vil du spare på batteriet ved å ta det ut. Å la batteriet bli tomt de første gangen kan være lurt, men er ikke så vesentlig.

 

Det du sparer batteriet for er å plugge inn strømmen i hytt og pine. Har du strøm, kan du bruke strøm uten batteriet. Smålading sliter over tid.

Lenke til kommentar
Så det du egentlig mener er: "Nei" og ikke "Jo"

 

*grin*

Jeg spurte de jeg kjøpte maskinen av og de sa at jeg måtte overlade den litt første gangen. Ikke at jeg har noen store kunnskaper om batterier, jeg sier bare det jeg har hørt.

Altså; nå var det ikke meningen å trekke det her særlig langt, og du har jo allerede innrømmet at du er på litt tynn is kunnskapsmessig sett (Om akkurat dette temaet selvfølgelig).

Poenget mitt var at det kanskje er litt overilt å skrive "Spør hvemsomhelst som selger pc'er eller mobiler" for å underbygge et argument som du har fått fra en eneste (uvitende) selger.

Lenke til kommentar

 

Å lade mens en bruker maskinen går utover batteriet, som all mulig annen bruk av batteriet. Hvis du skal bruke strøm, vil du spare på batteriet ved å ta det ut. Å la batteriet bli tomt de første gangen kan være lurt, men er ikke så vesentlig.

Et Li-Ion batteri har vel slett ikke godt av å bli helt tomt??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...