Gå til innhold

Dette var de mest brukte passordene i 2015


Anbefalte innlegg

Joda, men med keepass så kan man ha selve kepass databasen liggende på minnebrike, på tlf, på lokal harddisk, passordbeskyttet område, men også via dropbox. Keepass databasen har også ett Masterpassord for å få tilgang til filene + at det er mulig å ha en Key fil. Uten keyfil, så blir det enda vanskeligere, pga at det da bare ikke er å hacke passordet via brute force eller lucky guess.

 

Så selve databasen kan ligge på dropbox, men key fila har kun du lokalt (husk backup av fila på trygt sted). Så det er ganske så trygt.

 

Jeg har også drifts kritiske passord som f.eks til nettbank, paypal, e-post og slikt i hodet og ikke i keepass fila. Man trenger da kun å huske Master passordet til keepass databasen + evt de få driftskritiske som nevnt over.

 

Fordelen med å ha selve databasen på dropbox er at om jeg sitter hjemme og legger til ett nytt sted og passord i listen, så blir fila lastet opp til dropbox etterpå. Når jeg da sitter på jobben dagen etter så har jeg tilgang til oppdatert database. Samme om jeg legger inn via mobilen, så laster mobilen opp til dropbox og vips har jeg oppdatert PC også. Ta backup av keepass fila med jevne mellomrom.

 

Om ting skulle komme på avveie eller at du ikke har tilgang til databasen pga offline, korrupt eller mistanke til at den er cracka, så er det bare å iverksette bytting av passord på de forskjellige kontoene dine, bruk da glemt passord funksjonene. :)

Endret av Zimon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...