Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjerne seg selv fra nettkataloger?


Anbefalte innlegg

Heisann! Er ikke helt hundre prosent sikker på hvor denne hører hjemme så jeg bare poster den her.

 

Etter kurs i internettsikkerhet har jeg blitt litt mer paranoid og ukomfortabel med hvor lett det er å finne både hjemmeadresse og telefonnummer ved å søke på mitt fulle navn.

 

Jeg har gått over de fleste av søkeresultatene og skjult informasjonen min hos de som tillater det, men der er også de som ikke har det alternativet.

 

Derfor lurer jeg på om det finnes en måte å svarteliste navnet mitt eller noe sånn, slik at disse nettstedene ikke får oppgi denne informasjonen? Eller er eneste alternativet å sende dem en e-post?

 

Tusen takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et interessant problem, og noe jeg har holdt på med med ujevne mellomrom i noen år (hadde enkeltmannsforetak før). Ja, du må kontakte nettkatalogene direkte for å få dem til å fjerne informasjon du ikke vil ha der. Noen av dem må du mase på også.

 

Husk at informasjonen kan være søkbar lenge etter at den er fjernet pga. måten google og andre søkemotorer crawler på. Akkurat DET er det (så vidt meg bekjent) ikke mye å gjøre med, men før eller senere forsvinner det jo.

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...