Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i flere muskler og ledd


Yurhoo

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte nå å prøve meg her etter å ha vært hos legen flere ganger hvor da legen er uforstående og belager seg kun på blodprøver som jeg ikke får svar på før neste uke. Tenker å se om det er noen som har vært borte i tilsvarende eller vet noe om det.

 

Jeg er i tidlig 20 årene og nylig kommet hjem fra Thailand hvor jeg driver med thaiboxing og styrketrening. Under oppholdet ble jeg dårlig, typisk influensa lignende; dårlig matlyst, diaré, oppkast, feber osv. Dette varte ca 4-5 dager og jeg fortsatte treningen som normalt der nede. Jeg tok også 2 tatoveringer under oppholdet. 

 

Ca et par dager etter jeg kommer hjem så føler jeg meg sjanglete, litt snøvlete osv. Flere reagerer på at jeg ikke er som jeg pleier. Da jeg forsøker å trene styrketrening da jeg kom hjem, fikk jeg så intens hodepine for hver repetisjon at jeg bare måtte gi meg. Hodepinen kunne roe seg litt hvis jeg bare satt der, men så fort jeg løfta eller dro i noen vekter igjen, så kom hodepinen som lyn fra klar himmel.

 

Så går det ca et par dager og jeg begynner å få smerter bak i høyre skulder, så vonde at jeg ikke klarer å bruke armen. Dette dro jeg til legen med som var noe uforstående og gikk ut i fra at det var en betennelse, ble satt på Naproxen og fikk beskjed om å ta det med ro. Dette er ca 1 uke siden. 

 

Etter dette så har flere ledd og muskler i kroppen samme type smerte som jeg har bak i skuldra. Venstre albue, venstre tommel, venstre ben bak låret, foten, venstre side av korsryggen. For hver dag så er det et nytt sted som føles "betent" og jeg føler jeg har lite eller ingen effekt av Naproxen/Voltaren. 

 

 

Min største bekymring er at jeg har vært så utrolig uheldig å greid å få et virus eller bakterie i gjennom kanskje en ny tatovering da jeg drev med thaiboxing med thai mennesker. I verste fall hepatitt eller HIV. 

 

 

 

Er det noen som noengang har vært borte i tilsvarende eller vet noe om dette? Blir gal av å sitte å vente på blodprøver og føle at kroppen visner bort. Har ligget på ca 38-38.5 i temp hele tiden.

 

 

Takk

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være flere forskjellige tilstander, så vi kommer ikke noe lenger her enn legen din. Hvor du har vært på ferie og hvor lenge du har vært der er viktig å få frem i sykehistorien, samt eventuelle vaksiner/forebyggende medisiner du har tatt. Mulige tilstander kan f.eks være Denguefeber eller Malaria.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...