Gå til innhold

Overklokka AMD athlon 2500+ !:(! Hjelp


ToffluZ

Anbefalte innlegg

hei dere!

Jeg har overklokka min pc!

jeg gjorde følgende: jeg satte CPU external Freq. (mhz) på 300 ellr 200 mhz tror jeg det var.. tror det var 200 elns.!og cpu frequenzy på 12.0x .. når jeg starter pc`n skjer det ikke noe .. den skjermen holder på og får seg igang, men etter 4 sec, slår den seg av..! Jeg har prøvd og resetta biosen! Hva kan jeg gjøre?! Ingenting av det jeg har prøvd funker.. Håper på svar! Er desperat..! :grine:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehh. FSB=300 * Multiplier=12= ~3600Mhz hvis ikke tar helt feil? Da er det ikke rart den ikke starter opp. Mange XP2500+ som klokker bra, men ikke så bra. Selv om det var 200Mhz du satte den på så er det ikke alle XP2500+'er som starter på 2400Mhz. Prøv med litt lavere multiplier til å begynne med kanskje så kan det hende det fungerer bedre for deg.

 

Kanskje bør du ta en titt på noen av guidene du finner på overklokking.no.

 

- Judaz -

Lenke til kommentar
sen ann inn t de du kjupte ann av

Hadde vært fint om du kunne oversette det der.. jeg prøvde babelfish, men den kom med noe som "invalid or hillbilly language" :p

 

Trådstarter: Som gutta skriver her så holder det lenge å resette bios, eller holde instert-knappen inne mens du starter maskinen. Hold den inne helt til du ser skjermbilde.. tar som regel 4-5sek. Når du får skjermbilde så tykker du bare del på vanlig måte, og går inn i bios å retter opp instillingene.

Lenke til kommentar
sen ann inn t de du kjupte ann av

Hadde vært fint om du kunne oversette det der.. jeg prøvde babelfish, men den kom med noe som "invalid or hillbilly language" :p

 

Trådstarter: Som gutta skriver her så holder det lenge å resette bios, eller holde instert-knappen inne mens du starter maskinen. Hold den inne helt til du ser skjermbilde.. tar som regel 4-5sek. Når du får skjermbilde så tykker du bare del på vanlig måte, og går inn i bios å retter opp instillingene.

Kan oversette det for deg jeg.. har hørt fjortiss-prat før.. :)

 

sen ann inn t de du kjupte ann av

Send den inn til de du kjøpte den av

 

Eller med andre ord, returner....

 

( må presisere, slik at jeg ikke får pes om dette: Det er ikke jeg som sier at han skal returnere varen....)

:p:

Endret av Dominium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...