Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens:-)

Hvet ikke helt hvor jeg skal begyne men det hele startet for en 3 ukers tid siden da  programet "Houmpage.com" hadde instalert seg og overtatt nettleseren min(bruker chrome) å åpnet sider i hytt å pine....alt i fra betson til en mediplayer side å startet ned lastningen av den spiller....fant ut etter råd herfra at det var best å instalere windows 10 på ny,noe jeg gjorde....men så startet helvete igjen i går med forsjelige sider poper opp når jeg staret nettleseren....har kjøpt programe spyhunter å kjører det å da finner det houmpage.com å en 10-15 infeksjoner med noe media advart filer,å når det er ferdig å kjøre så klikker jeg på fjern trussler å får besjed om at spyhunter har fjernet dem...men jeg å da virker chrome og en times tid før helvete begyner igjen å jeg kan kjøre spyhunter på ny å den finner samme problemet...houmpage.com å di andre...di har alså ikke blitt fjerna fra pcen....jeg snakker nå om en stajonær pc....så den satte jeg på tilbakestill windows for et par timer siden å den har ikke kommt lenger enn 5 prosent,valgte fjern alt denne gang så det skal bli løye å se hvordan dette går....tok så frem en toshiba lap topp jeg har å der hva samme helvete med samme problemene....spyhunter finner infesjoner men klarer ikke å slette dem....instalerte malwarby antimalwar nå nettopp på lap topen å kjørte et søk å da fant den over 1500 pup/pop filer som infiserte pcen....så konklusjonen er at viruset kommer fra en ekstern hard disk jeg har for den har våre til kobblet begge enhetene....det som er så forbanna er jeg har sammlet mp3 filer i mangen år,har over 6000 sanger å ca 1000 bilder i fra forsjelige anledninger som jeg er redd for....om jeg tilbake stiller begge pcene så vil fremdeles faenskape ligge på den eksterne harddisken så den bør jeg vel ikke kobble til.....men hva gjør jeg med harddisken ?? Tydligvis så er det ingen virus eller malware progamer som kan hjelpe for jeg har prøvd mange forsjelige av begge deler....Så hva gjør jeg folkens?? Pcene driter jeg i,jeg kan kjøpe ny pc vis det var det....men jeg vil bevare alt som er på den eksterne harddisken....hvet noen om et program som kan ordne opp i elendigheten min??

 

Takk for svar

 

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spyhunter er ikke et anbefalt produkt, hvis du har noe abonnement der anbefaler jeg at du avslutter det asap.

 

Det er ikke mulig at viruset fortsatt er på PC'en hvis du har formatert helt og reinstallert windows 10, da må du ha reintrodusert malware'n på nytt etter reinstall selv på en måte.

 

Hva spesifikt gjorde du når du sier du reinstallerer windows 10? Mistenker at du kanskje ikke gjør det du tror du gjør.

 

Fjern spyhunter, reaktiver Windows Defender og installer Antibytes malwarebytes kjør scans med de. (begge er gratis)

 

Så ser du gjennom oppstartslisten og ser om du finner noe som ligner på virus der (oppgavebehandling - oppstart) 

 

Se også gjennom listen over installerte program på PC'en. 

 

Så resetter du alle innstillingene i nettleserne dine så det ikke ligger noen utvidelser der. 

 

Alternativet er en skikkelig reinstall, som vil innebære å ha windows på en CD eller USB og reinstallere hele pc'en fresh. 

 

Noen ny PC på grunn av malware blir litt for dumt... Hvis du har eksterne disker og slikt som du mistenker inneholder viruset må de også søkes gjennom med defender + antibytes.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Høres ut som dette er noe som følger med et eller annet program du har for vane å installere på PC-ene dine. Og er det et virus det er snakk om, vil det per definisjon si at alle .EXE-filer inneholder dette viruset. Kan jeg gå utifra at du ikke vet forskjellen på virus, ormer og trojanere? Isåfall går jeg utifra at det er snakk om en trojaner, som betyr at den sannsynligvis ikke sprer seg automagisk, men ved at du selv åpner/installerer noe du tror er legitimt.

Lenke til kommentar

Spyhunter er ikke et anbefalt produkt, hvis du har noe abonnement der anbefaler jeg at du avslutter det asap.

 

Det er ikke mulig at viruset fortsatt er på PC'en hvis du har formatert helt og reinstallert windows 10, da må du ha reintrodusert malware'n på nytt etter reinstall selv på en måte.

 

Hva spesifikt gjorde du når du sier du reinstallerer windows 10? Mistenker at du kanskje ikke gjør det du tror du gjør.

 

Fjern spyhunter, reaktiver Windows Defender og installer Antibytes malwarebytes kjør scans med de. (begge er gratis)

 

Så ser du gjennom oppstartslisten og ser om du finner noe som ligner på virus der (oppgavebehandling - oppstart) 

 

Se også gjennom listen over installerte program på PC'en. 

 

Så resetter du alle innstillingene i nettleserne dine så det ikke ligger noen utvidelser der. 

 

Alternativet er en skikkelig reinstall, som vil innebære å ha windows på en CD eller USB og reinstallere hele pc'en fresh. 

 

Noen ny PC på grunn av malware blir litt for dumt... Hvis du har eksterne disker og slikt som du mistenker inneholder viruset må de også søkes gjennom med defender + antibytes.

Når jeg reinstallerte windows 10 så valgte jeg det alternativet som sletter programmer å alle personlige filer....neste steg var et alternativ som windows anbefalte vis du skulle kaste pcen.....filer var nærmest umulig å gjenn opprette sto det.....det som er så merkelig er at det er di samme houmpage.com som kommer opp etter jeg reinstallerte windows igjen....men nå kan det virke som at pc er ok....men sånn har den hvert før også....plutselig så er dritten tilbake....installerte avg antivirus å scana både pc å den eksterne hard disken.....fant ingenting på pc men på den eksterne fant avg en trojaner...."trojan horse psw"....når det er sagt så fant defender ingenting gale på pc eller ekstern,men avg fant den trojaneren med en gang å slettet. Har nå Antibytes,malwarebytes + avg å kjører di uten å finne noe galt på den stasjonære pcen.....vet ikke om houmpage.com hadde noe med trojaneren som låg på den eksterne hard disk å gjøre men pcen fungerer som den skal jallefall.....som sag så har den gjort det før og men så plutselig er faenskape tilbake.....har også resettet alle nettleserene.....så gjenstår det da å se hvor lenge det varer...

Lenke til kommentar

Høres ut som dette er noe som følger med et eller annet program du har for vane å installere på PC-ene dine. Og er det et virus det er snakk om, vil det per definisjon si at alle .EXE-filer inneholder dette viruset. Kan jeg gå utifra at du ikke vet forskjellen på virus, ormer og trojanere? Isåfall går jeg utifra at det er snakk om en trojaner, som betyr at den sannsynligvis ikke sprer seg automagisk, men ved at du selv åpner/installerer noe du tror er legitimt.

Ja jeg har ikke så veldig peiling på virus,ormer eller trojanere men etter å scanet disker med med defender så fant jeg ingenting men jeg installerte avg antivirus så fant avg en "trojan horse psw" å slettet denne....pc virker normal nå men det har den gjort før og men plutelig har jeg null kontroll over nettleseren å houmpage.com dukker opp igjen.....trojaneren lå i progrmet nero 2016 som jeg har lastet ned å hadde en kopi av på den eksterne hard disken....men jeg har ikke kobblet til den eksterne disken til lap toppen etter jeg lastet ned nero 2016 så det forklarer ikke houmpage.com problemene jeg har der.....men den stasjonære fungerer nå....enn så lenge....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...