Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar PC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ute etter en bærbar PC som er lett, tynn, har lang batteritid og som kan se på netflix uten å smelte. Dette er altså en type student-PC som er lett å reise rundt med. Jeg har sett på Black Friday-tilbudene og julekampanjene men fant aldri noe som jeg følte gav meg mye for pengene.

Angående specs så jeg for meg noe lignende dette:

 

128GB SSD

4GB RAM eller mer

prosessor tilsvarende de nyeste i3-ene eller bedre (jeg føler Atom, Celeron osv. ikke er helt optimalt for en langsiktig investering)

 

Mtp. budsjett er jeg ganske fleksibel, men helst noe under MacPro/Surface pro 4-prisklassen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg glemte å nevne at 13'' kanskje er en fordel dersom den skal være tynn og lett, noe som xTheImp nevner  :ninja:

 

Lenovo G50-80 15.6" bærbar PC (sort/sølv)

 

Har du ekstra penger: Lenovo IdeaPad Y700 15.6" bærbar PC (sort)

 

Nettbrett er ganske dyrt, samme gjelder apple, du må sikkert betale rundt 10 000 kr for tilsvarende:

Sistnevnte ca 15 000 kr om apple hadde produsert tilsvarende.

 

MacBook Air 13.3" MJVE2

 

Jeg liker veldig godt den første Lenovoen du linket, uten tvil en billig kvalitetmaskin! Jeg synes dog at batteritiden blir i det minste laget

 

 

Hva med denne? Har akkurat kjøpt den sjøl.. De har den i noen få lefdal butikker og tilbudet varer til i morgen. Satt ned fra 6495,- 

 

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/LE80E503A3MT/lenovo-g50-80-15-6-barbar-pc-sort#tab-store-availability-trigger

 

Ser lefdal nevner både i5 og i7 i produktbeskrivelsen, men regner med at det er i7? God PC, men har i likhet med den andre G50-80en litt lite batteritid!

 

Hvis den skal være lett og tynn, så er vel 15" litt stort kanskje. Har denne som jeg kjøpte for litt siden, veldig fornøyd.

 

Denne er fin! Hvordan opplever du varmedanningen? Jeg hadde en HP en gang som ble unaturlig varm etter lettere bruk

 

 

 

Akkurat nå heller jeg veldig mot denne ultrabooken: 

 

http://www.multicom.no/multicom-talisa-u731-133-full-hd/cat-p/c100559/p10632082

 

Tynn, lett og lang batteritid. Dessuten følger det ikke med windows slik at jeg slepper bloatware og får en ''clean'' install. Eneste haken er en noe dårlig touchpad

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva med denne? Har akkurat kjøpt den sjøl.. De har den i noen få lefdal butikker og tilbudet varer til i morgen. Satt ned fra 6495,- 

 

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/LE80E503A3MT/lenovo-g50-80-15-6-barbar-pc-sort#tab-store-availability-trigger

 

Ser lefdal nevner både i5 og i7 i produktbeskrivelsen, men regner med at det er i7? God PC, men har i likhet med den andre G50-80en litt lite batteritid!

 

 
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...