Gå til innhold

PSU-viftestyring i Aopen HQ08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et Aopen HQ08. Power-supplyet i som var med den kassa bråker noe utrolig. Inne i power-supplyet er det et lite kretskort, som det står noisekiller e.l på. Den har en temp-sensor, og er festa ved siden av kjøleribbene inni der. Men da er spørsmålet: Denne virker jo aldri? Jeg har til gode å høre at vifta endrer hastighet. Har noen andre erfaringer med dette? Kjøpte kassa i fjor hos komplett.

Vifta irriterte meg så mye at jeg skifta den, men jeg skulle gjerne fått viftestyringa til å virke også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan legge til at temperaturen i kabnettet ligger på rundt 30 grader.

Det er vel ikke for mye? Har ikke spesielt mange komponenter. (1 stk HD + DVD og brenner.)

Skrevet

Jeg har samme erfaring med noisekiller greiene. Er jo bare tull. Sikkert dårlig temp sensor, eller at den krever ekstremt lav temp for å skru ned viftehastigheten.

Du kan jo bruke en zalman regulator e.l. for å skru ned hastigheten på vifta for godt. Dette vil bare føre til litt høyere kabinetttemp, men du vil få ro i sjelen, et godt liv, søvn om natta osv :smile:

JEG mener ikke kabinetttemp'en din er høy eller i nærheten av høy, andre vannkjølingsfreaks vil nok ikke være enige med meg. Men uten diskusjon ville det jo ikke vært noe forum (nesten).

Skrevet

Bruk 160 kroner hos http://www.geto.no for en ORDENTLIG noisekiller. Røsk vekk den som står der, og monter inn geto's. Det blir STILLE! Har gjort det selv, bortsett fra at det ikke var noisekiller i mitt kabinett.!?!? :|

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...