Gå til innhold

Fravær av tro og evolusjonsteorien. Les førstepost!


Anbefalte innlegg

Tittelen er "Fravær av tro og evolusjonsteorien".

Første post presenterer en fiktiv posisjon og ingen problemstilling.

 

Siden det ikke presenteres noen problemstilling, er tråden helt åpen og blir ikke styrt i noen spesiell retning innenfor tema "tro" og "evolusjonsteori".

 

Så lenge man prater om temaene "tro" og "evolusjonsteorien" så er man etter min meing "on topic".

 

Hvis TS likevel mener at dette ikke holder, så er tema i tråden for uklart. Og tema er åpenbart presentert på en uklar måte, siden tråden består angivelig av 95% "avsporinger". Dette innrømmer TS selv når han sier at han i fremtiden vil "bidra til mindre avsporinger". Jeg antar det betyr at han vil formulere seg tydeligere i fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette innrømmer TS selv når han sier at han i fremtiden vil "bidra til mindre avsporinger". Jeg antar det betyr at han vil formulere seg tydeligere i fremtiden.

Stopp. Jeg mente åpenbart at jeg vil prøve å bidra med mindre off topic i andre sine tråder, dette sier ingenting om hvor tydelig jeg formulerer meg. Du både tolker og siterer meg feil. I tillegg registrerer jeg at lmlekk støtter mitt inntrykk av at innlegg som ikke er relevant for hva tråden handler om ikke er et resultat av innholdet i førstepost.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

Dette innrømmer TS selv når han sier at han i fremtiden vil "bidra til mindre avsporinger". Jeg antar det betyr at han vil formulere seg tydeligere i fremtiden.

Stopp. Jeg mente åpenbart at jeg vil prøve å bidra med mindre off topic i andre sine tråder, dette sier ingenting om hvor tydelig jeg formulerer meg. Du både tolker og siterer meg feil. I tillegg registrerer jeg at lmlekk støtter mitt inntrykk av at innlegg som ikke er relevant for hva tråden handler om ikke er et resultat av innholdet i førstepost.

 

Men hva handler egentlig tråden om?

 

"...andre sine tråder" er ikke spesifisert, og dermed er ikke dette "åpenbart". Det virker du som har for vane å ta for gitt at folk vet hva du tenker. Det er imidlertid ikke tilfelle. Dine tanker må uttrykkes eksplisitt for at folk skal kunne vite hva du mener. Det samme ser vi i hvordan du på en svært vag og uklar måte uttrykker tema for tråden, og i ettertid syter om hvordan folk ikke prater om det du mente. Du må uttrykke deg klart.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Du får lese førstepost, det står der. Eventuelt kan du spørre lmlekk. Jeg er ikke interessert i å restarte diskusjonen.

 

Jeg kan hjelpe deg litt på vei, med å si hva tråden ikke handler om. Direkte sitat:

 

Tråden er ikke ment å være en generell diskusjon om evolusjonsteorien.

Likevel har tråden til tider vært en generell diskusjon om evolusjonsteorien. Dette bør være nok til å slå fast at et tydelig åpningsinnlegg ikke er nok til å avverge avsporinger.

Lenke til kommentar

Du får lese førstepost, det står der. Eventuelt kan du spørre lmlekk. Jeg er ikke interessert i å restarte diskusjonen.

 

Jeg kan hjelpe deg litt på vei, med å si hva tråden ikke handler om. Direkte sitat:

 

Tråden er ikke ment å være en generell diskusjon om evolusjonsteorien.

Likevel har tråden til tider vært en generell diskusjon om evolusjonsteorien. Dette bør være nok til å slå fast at et tydelig åpningsinnlegg ikke er nok til å avverge avsporinger.

 

Som sagt, "vag og uklar".

 

Jeg har lest første post. Det er riktig at det står at tråden ikke skal handle om en generel  diskusjon om evolusjonsteorien. Det står imidlertid IKKE hva tråden skal handle om. Og det har du åpenbart merket selv siden du heller ikke klarer å spesifisere det.

 

Forøvrig, når du får spørsmål om hva tråden handler om - nettopp fordi første post er uklar, så er det råttent av deg å henvise til første post, mens du fortsetter å syte om hvordan folk ikke snakker om det du vil at de skal snakke om.

 

Jeg spør igjen, hva handler denne tråden om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syter ikke, jeg konstaterer. Jeg har ikke et problem med avsporinger, egentlig, de er en naturlig del av et forum. Men, til tider kan det være frustrerende.

 

Jeg ser ikke hva vi kan oppnå ved at jeg forklarer deg hva tråden handler om, annet enn å ta diskusjonen en gang til. Jeg er ferdig med tråden, så det er jeg ikke interessert i. Hvis du ikke forstår, så finnes det sikkert andre tråder for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...