Gå til innhold

Syk fra jobb, veldig kort varsel


Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Jeg er student og jobber annenhver helg hos en bedrift. Jeg har 18,5% stilling, og det har jeg hatt i ca ett år. Jeg har aldri vært for sen, og aldri vært bort fra arbeid - helt til i dag. 

Jeg hadde jobbhelg denne helgen, og dro på jobb på lørdagen, selv om jeg hadde feber. Men senere på kvelden denne lørdagen ble jeg mye dårligere, og gikk bare å la meg - i håp om å bli frisk til søndagen. Klokken 23:00 innså jeg at jeg ikke kom til å bli frisk, og sendte derfor melding på jobbtelefonen å informerte om at jeg ikke kunne komme på jobb (i dag, søndag). Det var en medarbeider på jobb denne lørdagskvelden, og han svarte han han skulle informere avdelingssjefen for meg. 

 

Problemet er bare at vakten min begynte 04:15 i dag. (5timer forvarsel) Jeg har ikke hørt noe mer fra jobben, og har egentlig ikke turt å ringe heller. 

 

HVA gjør jeg? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke husker feil så skal en kontakte jobben før arbeidsstart eller rimelig tid ved arbeidsstart.

Så i teorien skal du kunne ringe på klokkeslettet dagen starter.

 

Hos meg er jo det eneste mulighet, for tlf er jo stengt uten om arbeidstiden.

Men du som jobber ett sted med skift er det annerledes.

 

Du kan da ringe når du forstår du er for syk til og møte på jobb. Og det har du gjort.  Ingen problemer.

 

Men det er også helt greit og ringe når du vet skiftleder er tilstede. Og snakke med han, da kan han danne seg ett bilde på om du kan komme neste helg.

 

Komi\kommunikasjon med arbeidsleder mens du er syk er ofte bare fint i forhold til arbeidsforholdet. Men du skal ikke overdrive og snakke med dem hele tiden, du skal også slappe av og bli frisk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...