Gå til innhold

gtx 970 sli oppgradering, bottleneck?


/-eple-\

Anbefalte innlegg

Har en i5 4670k prossesor, med kjipt HK, får ikke klokka. 8gb ram som ska være ganske grei, glemt ossen. Og et r9 280x gigabyte windforce OC versjon. Strømforsyning er en corsair 750w. Ossen er det hvis jeg bytter HK for et som klokker bra og klokker cpu, har ei god vifte. Og såklart 2x gtx 970 asus STRIX OC, eller muligens gtx 980Ti. Vil CPU og ram bottlenecke grafikk kortene? Har tenkt og skaffe til en heftig skjerm 4k eller asus sin g sync rog skjerm.

Endret av bugdrop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en i5 4670k prossesor, med kjipt HK, får ikke klokka. 8gb ram som ska være ganske grei, glemt ossen. Og et r9 280x gigabyte windforce OC versjon. Strømforsyning er en corsair 750w. Ossen er det hvis jeg bytter HK for et som klokker bra og klokker cpu, har ei god vifte. Og såklart 2x gtx 970 asus STRIX OC. Vil CPU og ram bottlenecke grafikk kortene?

 

Overklokker du 4670k til ca 4500mhz, noe som er lett, så er det ikkje mange spill som har cpu som flaskehals. Det er umulig å si at cpu IKKJE er noen flaskehals i noen spill, men den vil gjøre det meget bra.

 

Noen av de nyeste spilla, som f.eks GTA V og Battlefield, så vil en cpu med flere kjerner gjøre det bedre enn 4 kjerner cpu, Dog det vil ikkje si at 4670k gir veldig dårlig resultat.

 

8GB kan i noen av de nyeste tittlene være en liten flaskehals, om man har mye annet i bakgrunnen mens man spiller. Lukker man alle bakgrunnsprogrammer, så holder 8GB ram i de aller fleste tilfellene. Siden ram er veldig billig nå, så ser jeg ikkje noen grunn for å ikkje ha 16GB ram. 

Lenke til kommentar

Neh.. jeg har I5 2500K @ 4.6 ghz, 8gb ram, gromt HK og 2x970 SLI. Vanlig 1080p drar den lett på max. Triple monitor Gaming (5970x1080) så hender det jeg må ned på high hvis spillet er dårlig optimalisert (les: fallout 4). Farcry 4, Dying Light osv. på max.

 

Fallout 4 er ikkje dårlig optimalisert, det krever faktisk mye av hardware. CPU virker ofte å være flaskehals i dette spillet.

 

Merk her at 5960x kjører på bare 3Ghz :) Tenk deg da 5960x @ 4500mhz Vs 2500k @ 4500mhz :)

 

http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test

 

Med sli, så krever Fallout enda mere cpukraft.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...