Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Powerfilter til Golf IV


Morkiewow

Anbefalte innlegg

Kjøpt ny bil nå som er en Golf 4 2000 modell. 

 

Jeg har kjøpt sportfilter jeg tenkte å montere på i steden for orginale luftfiltere som sitter der.

Men så nå at man må ha en slags overgang for at det skal passe. Kan noen hjelpe meg med link til sånn som passer? Jeg vet ikke dimameter som jeg må ha,men kanskje noe her inne vet det? 

 

12348514_612712595536193_476274821_n_zps

Luftfiltere som skal på bilen.

 

12367071_612712652202854_1941874378_n_zpTrenger overgang der pilen er og til den gulestreken. Ved den gule streken skal powerfilteret sitte.

 

12351066_612712635536189_1756813880_n_zp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket om de har adapter der du kjøpte filteret? Første treff på Google: thansen.dk har adapter til Golf 4 med diameter 77 mm.

Evt. kan du bruke Biltema sin universaladapter: Klikk her. Det har riktignok diameter på 76 mm, og i tillegg bør man fjerne unødvendig materiale i åpningen sånn at det ikke strupes så mye.

 

Generelt har vel ikke sportsluftfilter så mye for seg utenom endring av lyden, ingeniørene som designer inntaket vet som oftest hva de driver med.

Lenke til kommentar

Er det et slikt filter som trenger å oljes innimellom? I såfall er det best å styre unna, da den olja lett tar livet av luftmassemåleren. Spesielt når de er montert så nære hverandre.

 

Bare så det er sagt, du vil ikke få noe mer ytelser med et sånt filter. Mest sannsynlig vil det bli dårligere.

Det er lettere og billigere å borre et par hull i den originale luftfilterboksen, om lyden er veldig viktig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...