Gå til innhold

Mini-ITX system til musikkproduksjon


Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe meg en ny pc basert på mini-itx. Skal brukes til musikkproduksjon og Fifa 16.

 

Liste på komplett:

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1646595&su=12585B7C-4307-4289-92B1-F5395D10B56C

+ hovedkort

 

Det jeg lurer på:

HDD:

Trenger minimun 750GB, og ser for meg at det blir en oppgave å få plass til 3.5". Usikker på kvaliteten på 2.5". Ser de fleste er 5400rpm, noe jeg ser på som mindre dugelig enn 7200 rpm eller er det andre ting som avgjør hastigheten?

Hovedkort:

https://prisguiden.no/produkt/msi-z97i-ac-208772

andre anbefalinger? Ønsker å overklokke litt, men kommer ikke til å tyne systemet.

 

Tips/tanker/hjelp tas i mot med takk!

 

Edit: oppdatert posten, så de 6 første innleggene her stemmer ikke overens med oppdatert liste.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du ser så er det ingen som har det kabinettet på lager. Jeg anbefaler å gå for et større, så du får plass til en stillere cpu-vifte.

 

Hvis du skal ha både Firew. og grafikkort anbefaler jeg å gå for et større hovedkort, så du kan bruke et firewire-kort. Alt blir så mye enklere.

 

Takk for svar. La inn et lignende kabinett. Jeg prøver å få alt inn i et så lite kabinett som mulig. Jeg vet metoden min for å få firewire på plass er litt tungvindt, men om det fungerer, er det dette jeg velger. Burde nok nevnt i starten at størrelsen på kabinettet er viktig for meg.

Lenke til kommentar

Det er helt sant, men tror ikke det kommer til å bli noe særlig med støy fra det når jeg skifter ut stock-cpu kjøler?

 

Det andre kabinettet du tenkte på? 800-ish med psu er helt innenfor. Vil ikke gi noe spesielt mer enn 4000 for cpu og gpu. Her kan ytelsen på cpu vere høy på bekostning av ytelsen på gpu. Trenger kun gpu til å takle fifa 16 (som ikke krever noe spesielt).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...