Gå til innhold

Kjøp av stasjonær-game-PC: ferdigbygget, w10, 10-13k


Anbefalte innlegg

Hey!

Har lyst på stasjonær gamerPC og kunne gjerne trengt litt hjelp :)

 

Tenkte å kjøpe på nett, så gi gjerne en link til en PC-pakke som anbefales. Vil gjerne ha mulighet til å modifisere PCen litt dersom det er mulig på nettsida, feks vil jeg som nevnt under ha fint med ram og trådløskort osv. Den må være ferdigbygget og helst av et firma med god kundeservice.

 

Den skal brukes til gaming, tv-serier, film, surfing o.l.. Spill som battlefield, COD, diverse rollespill og online spill ++.

 

Mine "krav":

Kabinett: Denne blir litt vrien, har litt lite plass under skrivebordet, så kabinettet må ha MAXMÅL: 28 cm x 45 x 65 (bredde x dybde x høyde). Dybden blir vel isåfall problemet vil jeg anta..

Minne: 16+ gb ram

Grafikk-kort, prosessor og hovedkort: Her er jeg utdatert, foreslå noe fint, most bang for the buck ;)

Internett: Må ha et godt trådløskort

Lyd: Vet ikke om det er vanlig med integrerte lydkort noe mer, men trenger ikke noe superkraftig høyttaler, bruker uansett headsett til spilling, men kjekt å ha muligheten til å ha lyd uten headsettet, og ønsker da helst integrert. Alternativt kjøper jeg bare noe billigskvit som er kjapt å koble til.

Lagringsplass: 240-250(?) gb SSD, og en "rask" 2TB HDD. 

OS: Windows 10

Strømforsyning osv har jeg ikke peiling på.. 

 

Bryr meg ikke om overklokking.

 

Hadde vært veldig kjekt hvis det var en PC som hadde fine temperaturer, men såvidt jeg vet er ikke dette noe problem på stasjonær-PCer. 

Prisantydning; 10-13.000 kroner, skjerm kommer utenom. Ønsker most bang for the buck her :p

 

En noenlunde pen 24'' skjerm ønsker jeg også forslag til (IKKE inkludert i prisen :) ), men ikke en skjerm til alt for mange tusenlapper.

 

På forhånd takk for hjelpa!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet sikkert det allerede, men det å bygge selv: 1) Det gir deg mer for pengene 2) det er faktisk utrolig gøy og enkelt. 

 

Hvor bor du? Om du bor i Oslo-området ville jeg ringt digitalimpuls. 

http://digitalimpuls.no/Data_maskiner/Digital-Impuls-Bargain-PC/Digital-Impuls-Bargain-PC-9K-i5-H97-GTX970-240GB-SSD-8GB134673-p0000117407

 

Denne gir et godt utgangspunkt for en fin gamingmaskin, og kan konfigureres. 

Ellers er feks Komplett relativt OK på ferdigbygde gamingmaskiner, og de kan konfigureres selv (med visse begrensninger i opsjoner).

 

MSI Nightblade er også en grei pakke for 10K, og den er kompakt.

 

http://www.lefdal.com/product/data/stasjonar-pc/MSIMI005NE/msi-nightblade-mi-005ne-gaming-pc?scid=Pricecomparison2989

 

Trådøstkort kan du alltids kjøre en USB 3.0 løsning med støtte for AC standarden. 

Når det gjelder skjerm så ville jeg vurdert en 24" 144hz mtp at dette er en gamingmaskin. Spesielt i fps spill som CS:GO så er det veldig alright

 

Se her: (8gb ble kjørt i singel channel, vs dual channel på 16gb - så litt teit, men uansett)

 

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Frister litt å kjøpe komponentene og sette sammen selv når du sier det.. Får jeg akkurat det jeg vil. Alternativt betale noen for å sette sammen de komponentene jeg kjøper så jeg trenger å gjøre null bygging selv.

 

Da kan jeg heller få hjelp til å velge alle komponentene og det som trengs! :)

Maxpris 13.000-15.000 (INKLUDERT brukbar 24'' skjerm i denne prisen :p ).

Skjermkort-merke spiller ingen rolle for min del, vil ha et som er så bra som mulig. Kanskje det lønner seg med 2x skjermkort? Er uerfaren på alt dette, kom gjerne med forslag :)

Eneste som er viktig er at målene på kabinettet ikke overstiger MAXMÅL: 28 cm x 45 x 65 (bredde x dybde x høyde). Pluss hvis det er lite støv og varme i kabinettet og helst ikke overdrevent med støy..

 

Ellers de samme spesifikasjonene som nevnt ovenfor, og har forstått det slik at jeg ikke trenger 16 gb med ram, men ønsker det allikevel når jeg først skal ha ny pc, koster ikke mange hundrelappene ekstra som jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Sats på EVGA SuperNOVA 750 G2, 750W PSU eller EVGA SuperNOVA 850 G2 om du vurder SLI\Crossfire oppsett.

 

Det er beste kjøpet du kan gjøre om du vil ha billig mulig PSU til best mulig kvalitet og viftene går ikke om du setter den til ECO mode med mindre viften trengs å gå rundt tempraturer over 40 grader.

 

Er det alternativ å kjøpe hovedkort+cpu eller ram brukt?

I så fall vil jeg heller anbefale i5 4690k + 16 GB DDR3 ram og Z97 hovedkort.

 

Hvis ikke står det mellom sokkel 2011-3 eller LGA 1151 eller kjøpe lga 1150 ny.

 

Thermal_Control.jpg

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glemte å svare her jeg, men takk for svarene! Ser ut som jeg kommer til å slite med å få tak i et stort nok kabinett, og rekker uansett ikke bruke PCn så mye i jula og trolig heller ikke få hjelp av noen til å bygge den før den tida (orker ikke gjøre det selv som nevnt :p ), så jeg kommer heller tilbake på nyåret og spør om tips da :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...