Gå til innhold

Resirkulering av gammel laptop, trenger hjelp til valg av nye komponenter.


Anbefalte innlegg

"Hei, jeg tenkte jeg skulle bruke en ubrukelig og gammel laptop til noe nytt, bytting av komponenter og DIY'er med et hjemmelaget kabinett (For å redusere støynivå). Dette da med en budsjett på 350,-"


 


Jeg lurer på om dette ville da gå ann, uten noen store konflikter som problemer i BIOS. Jeg har tenkt til å lage en test bench aktik kabinett til komponente. (Dette da som et ekspiriment fordi det er en gammel laptop, og jeg har ikke bruk for den lenger)  


 


 -Deler som jeg tenkte og bytte ut er:


   -Prossesor: AMD A8 4500M


    -RAM: oppgradere fra 6gb til 8gb.


     -SSD: En SSD, vet ikke hvilken. Trenger en billig og lovenes en. Rundt 250gb


 


 Måten kabinnettet ville bli laget på er: 2 firkantede plexiglass biter, skrudd sammen med mellomrom i, inni det mellomrommet ville det være plass til komponentene.


 


Innspill settes stor pris på  :dremel:  


 


(Nesten det samme som dette, bare med plexiglass.)


maxresdefault.jpgEDIT: Hvor tykk tror dere plexiglass burde være? 2mm, 4mm eller 6mm? Det kjøpes på biltema: http://www.biltema.no/no/Bygg/Ovrig/Plastglass-2000030030/


Endret av Magnuz3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på utseendet du vil ha og hvor stort det største spennet skal være (hvis du bryr deg om at det bøyer seg ved trykk). Med 6mm så ser du tykkelsen godt. Vanskelig å beskrive, dra på biltema med en eller annen PCB og se hva du synes. Du kan også prøve styrken på plexien der.

 

Skal du ha noe tynnt så er lexanglass å anbefale over plexi siden det er hardere/ sterkere. Har sine fordeler og ulemper det også. http://www.plasticgenius.com/2011/08/plexiglass-vs-lexan-matchup.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...