Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

wireless network penetration testing


Anbefalte innlegg

I mitt forrige innlegg så nevnte jeg noe om Wifi Hacking med en Raspberry Pi, og der jeg spurte hvordan jeg kan utføre det. Etter at jeg posta det innlegget så gikk jeg rett til nettbutikken, AliExpress.com, og kjøpte en ALFA AWUS03NH Wireless Adapter som tillater <<Mon0>> i monitor mode. Etter kanskje 1 til 1,5 måneds tid så fikk jeg beskjed om å hente pakken på postkontoret, og det første jeg gjorde når jeg var ferdig med å pakke den ut, var å plugge den i Raspberry Pi'en for å prøve hacke internett passordet. Når jeg startet Raspberry Pi'en så skrev jeg inn denne kommandoen i Terminalen <<airmon-ng start wlan0>>. "IKKE GLEM at jeg har operativsystemet 'Kali Linux' Kjørende på Raspberry Pi'en!".

 

Hvertfall, etter at jeg skrev inn denne koden^^ så skal det stå <<mon0 ENABLED>>, men det gjorde det ikke! Det som stod i stedet, var at den ikke kunne opprette denne tilkoblingen. Jeg har lest et par artikkler tidligere om at den Wireless Adapteren jeg kjøpte tillater Monitor mode, men jeg fikk meg litt av en overraskelse da den tydeligvis ikke gjorde det! Jeg har en annen Wireless Adapter, som ikke tillater denne modusen i det hele tatt, og jeg vet hvordan det ser ut når det ikke funker, men på denne stod det litt annerledes, og det gav meg ikke en så sterk anntydning at dette ikke ville funke i det hele tatt, og at jeg bare med en gang kan legge fra meg alt utstyret på hyllen, og håpe at det ikke samler seg for mye støv på gjenstandene!

 

Nei!, ikke denne gangen, tenkte jeg. Jeg måtte finne på en ny metode, og det var å gjøre det "på" PC-EN med samme operativsystem som på Raspberry Pi'en altså, Kali Linux. Grunnen til at jeg ikke har operativssystemet Kali Linux kjørende på Pc-En men heller en simpel Raspberry Pi er fordi jeg desverre frykter dette operativsystemet kalt, <<Kali Linux>>.

 

Jeg frykter det ikke fordi det er kanskje ulovlig, for så klart skal jeg gjøre det på mitt eget nettverk, men jeg frykter det fordi jeg ikke har noen grunnleggende erfaring med dette operativsystemet, og sist gang jeg prøvde å installere klarte jeg å slette hele windows så jeg måtte bytte ut harddisken med en <ny> installert Windows! Jeg var desverre litt for rask med installasjonen, og klarte desverre å "messe" opp hele windows.

 

Planen min er altså at jeg vil beholde Windows, med samtidig ha Kali Linux operativsystemet kjøre på samme maskin uten at et operativsystem dominerer det andre ut. Hvis det i det hele tatt er mulig, så hadde det vært fantastisk å ha Windows som hoved operativsystem også kan jeg kanskje velge å bruke Kali Linux i en liten Terminal Box. Altså jeg mister ikke noen av delene! Verken Windows eller Kali Linux. "Hvis noen har en anelse peiling om dette går ann." eller "om det er en annen problemløsning til stillingen jeg er i nå, og dere vet om den", så håper jeg at dere benytter tiden til å kommentere like mye som dere benyttet til å lese hele teksten helt ned til siste ord.

 

Mange av dere tenker kanskje nå, at jeg aldri kommer til poenget, men det er bedre å skrive langt og ikke missforstå, enn og skrive kort og enkelt, men missforstå. Jeg håper dere har en anelse peiling om denne problemstillingen jeg er i nå, og takk for at du benyttet tiden til å lese dette innlegget   :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke for og disse men har selv kjørt samme kort med rpi/kali og dette er fult mulig ikke bare støtter dette kortet mon mode men ett helt hav av andre modes.

problemet med kali og andre unix er att det kan være stress å få til. 

 

når det er sagt hvis du ikke kan få til wl kortet ditt eller "som det kommer frem hær" at det finnes VM. så bør du gjerne lære litt om hva du holder på med før du begynner å spørre om "pentesting".

Lenke til kommentar

ikke for og disse men har selv kjørt samme kort med rpi/kali og dette er fult mulig ikke bare støtter dette kortet mon mode men ett helt hav av andre modes.

problemet med kali og andre unix er att det kan være stress å få til. 

 

når det er sagt hvis du ikke kan få til wl kortet ditt eller "som det kommer frem hær" at det finnes VM. så bør du gjerne lære litt om hva du holder på med før du begynner å spørre om "pentesting".

Hei, ja jeg har lest litt om denne saken så langt, og jeg har et par spørsmål. Jeg har installert Kali Linux på Virtualbox, og har fått min Alfa Awus036nh til å funke på kali linux, men jeg har et par problemer! Jeg skriver inn "airmon-ng", og finner interfacen som er "wlan0". Så skriver jeg inn "airmon-ng start wlan0", for å starte modusen monitor mode. Da kommer det opp ; 

(mac80211 monitor mode vif enabled for [phy4]wlan0 on [phy4]wlan0mon)

 

(mac80211 station mode vif disabled for [phy4]wlan0) 

 

Som du ser, blir monitor mode først enabled, men i samme øyeblikk blir monitor mode like etterpå disabled. Og om jeg da prøver "airodump-ng wlan0" eller "airodump-ng mon0"

Så funker det ikke. Jeg har funnet ut av at den beste måten (for meg), får å få monitor mode enabled så må jeg først gjøre "ifconfig wlan0 down", også "iwconfig wlan0 mode monitor", og til slutt "ifconfig wlan0 up"

Da får jeg adapteren min til å gå inn i monitor mode (for meg gjør den det). Hvertfall når jeg da prøver "airodump-ng wlan0" eller airodump-ng mon0" så funker selve funskjonen, men den scanner ikke etter noen bssider, og hele skjermen er tom får informasjon! Hvis du skjønner. Det er litt vanskelig å forklare uten at du kan se skjermen min, men den fanger ikke opp noen beacons, bssider, eller noe annen informasjonen, den får bare opp selve hovedsystemet der den "scanner" etter informasjon men ingenting skjer! Hvertfall, jeg har fått dette til å fungere en gang tidligere, med akkurat samme metode, men nå fungere det bare ikke i det hele tatt! Har du noen erfaring, eller hvertfall en anelse om hva som skjer?! 

           

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...