Gå til innhold

Problemer med Windows Media Player

SjurL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker Windows 7. Windows Media Player begynte i dag å poppe opp flere ganger og ga seg ikke til tross for at jeg prøvde å avslutte i Oppgavebehandling samt å hake vekk wma i Kontrollpanel under - slå av/på Windowsfunksjoner. Dette hjalp heller ikke. Og etter en påkrevd restart av PC fikke jeg feilmelding på noe med shell32.dll som poppet opp flere ganger. Etter å lukke dette og restarte påny har nå følgende melding poppet opp:

Du prøver å åpne fil av typen Programutvidelse (.dll) osv.

Noen som kan hjelpe til med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, kan hende det. Men jeg har antivirusprgrm. Microsoft Security Essentials.

Skannet pc her om dagen og det hele lot til å være greit. Men kan nok hende det er noe virus ut og går..

Har du vært inne på noe snusk?

Scann med Malwarebytes og antivirus.

Edit; File.net er bra, les her: http://www.file.net/process/shell32.dll.html

Skrevet (endret)

Fortsatt problemer...går inn på oppgavebehandling. Der går mange prosesser som heter rundll32.exe

Endret av SjurL
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ta backup av det du har på maskinen, og reinstallere hele shiten ;)
Du har virus, og det er ikke så lett å bli kvitt, reformater heller hele maskinen.

Til en annen gang kan du bruke Trend Micro Security Online, denne er fin å bruke og krever ingen installering.

Denne skal fange opp det meste som ikke Microsoft defender / Security Essentials tar.

Lykke til :dremel:

Skrevet

Ja, det spørs. Etter en fullstendig virusskann med Essentials virket det som det gikk over, men nå har samme problemet dukket opp igjen. Virker som problemet dukker  opp når jeg skal spille av en videosnutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...