Gå til innhold

Ny gaminglaptop til rundt 10k


Anbefalte innlegg

Takk for hjelp :-)

 

Jeg spiller for det meste RPG spill som elder scrolls og fallout, men er ikke sikkert pcen passer til noen av de nyere spillene der, ikke vet jeg. Ellers spiller jeg en del en RTS, MMO og MOBA spill; Wow, Starcraft 2 (og lignende), Heroes of the Storm, Albion online er bare noen jeg kommer på i farta.

 

Krever absolutt ikke at laptopen skal kunne kjøre noe av dette på high/ultra, men er opptatt av at jeg tar riktig valg i forhold til komponenter og pris. Får inntrykk av at det er mye å velge mellom og det gjør det ikke noe spesielt mye lettere.

 

F.eks er det noen som har 4gb grafikkminne, og andre som har 2gb. Noen har 8gb ram og andre har 16gb. Det er få kroner som skiller, men jeg gidder ikke bruke 12-13k på noe som kunne vært like bra til 10k. Dumt å bruke ekstra pegner om det bare er "gimmikk" :-)

 

Vanskelig dette altså hehe :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får min Asus ROG i morgen (er hos posten, men postnord sendte aldri sms for henting, grr) og den skal klare fallout 4 på med/high med god FPS. Den fikk jeg tik 9k på Black friday, men den ligger bare på 11k og det er 17,3'' er kanskje billigere for 15,6''?

 

Her er linkhttps://www.komplett.no/product/848709/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/asus-rog-g771jw-173-full-hd-matt

 

Fikk med cs go, just cause 3 og 50$ in-store credit for free to play spillet World of Warships. Dette pga intel prosessoren, de gir komplett koder til disse 3 per kjøp av maskinvare med intel prosessor (bare i7?)

 

Anyways, kan gjøre noen tester osv. Om du vil det og poste det her og eventuelt svare på spørsmål du måtte ha. Bør ha den i morgen kveld, har fri fra jobben på søndag, så da blirre gaming!

Endret av King23
Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å gå for Multicom'en selv, har en kompis som sier det er der jeg får (i hans ord) mest bangz for the bucks, med tanke på at jeg installerer OS selv og at det følger med SSD og i7-HQ prosessor, som han sier har 4 kjerner i stedet for 2, og det trenger jeg i og med at jeg gjør mye videoredigering osv :) Så takk for diskusjoner og poenger og tips! Jeg kjenner risikoen og velger å ta den, hehe... Håper de bare bygger den kjapt, så jeg får den snart!

Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å gå for Multicom'en selv, har en kompis som sier det er der jeg får (i hans ord) mest bangz for the bucks, med tanke på at jeg installerer OS selv og at det følger med SSD og i7-HQ prosessor, som han sier har 4 kjerner i stedet for 2, og det trenger jeg i og med at jeg gjør mye videoredigering osv :) Så takk for diskusjoner og poenger og tips! Jeg kjenner risikoen og velger å ta den, hehe... Håper de bare bygger den kjapt, så jeg får den snart!

 

Sitter på en Asus ROG G771JW akkurat nå med NVIDIA GTX 960M, Intel Core i7-4720HQ, 1TB HDD, 128GB SSD og storkoser meg! Fikk den i dag og kunne ikke vært mer fornøyd. Fikk den på black friday til 9k og er glad jeg ikke kjøpte Multicom. Har hatt det før og byggkvaliteten er ræva. Med en Asus vet jeg iallfall hva jeg får.

Lenke til kommentar

 

Tror jeg kommer til å gå for Multicom'en selv, har en kompis som sier det er der jeg får (i hans ord) mest bangz for the bucks, med tanke på at jeg installerer OS selv og at det følger med SSD og i7-HQ prosessor, som han sier har 4 kjerner i stedet for 2, og det trenger jeg i og med at jeg gjør mye videoredigering osv :) Så takk for diskusjoner og poenger og tips! Jeg kjenner risikoen og velger å ta den, hehe... Håper de bare bygger den kjapt, så jeg får den snart!

 

Sitter på en Asus ROG G771JW akkurat nå med NVIDIA GTX 960M, Intel Core i7-4720HQ, 1TB HDD, 128GB SSD og storkoser meg! Fikk den i dag og kunne ikke vært mer fornøyd. Fikk den på black friday til 9k og er glad jeg ikke kjøpte Multicom. Har hatt det før og byggkvaliteten er ræva. Med en Asus vet jeg iallfall hva jeg får.

 

Hva slags spill er det du sitter å spiller da? Er det noe som krever heftig ytelse, sånn som si Witcher 3, eller noe enkelt som LoL og CS? Jeg krever ikke at PCen skal dra alt på Ultra, da hadde jeg ikke solgt desktopen min, men vil prøve å få det tilnærma lik så bra som mulig. For hvis ASUS'en klarer det fint, ser jeg ikke noe grunn til å da gå ut med 2k ekstra ca$h. Jeg innser du kjøpte den på Black Friday, men du skjønner hva jeg mener! Fulgte det med mye drittprogrammer som du uninstallerte også?

Lenke til kommentar

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-960M.138006.0.htmlDu kan se litt hvordan gtx960m klarer seg i spill her.

 

I de fleste spill vil man klare rundt medium grafikk på fullhd oppløsning med akseptabel FPS. I tunge spill som f.eks witcher 3 som du nevner må man ned på low eller redusere oppløsningen, å redusere oppløsningen gir oftest penere resultat enn å redusere grafikk kvaliteten.

Lenke til kommentar

 

 

Tror jeg kommer til å gå for Multicom'en selv, har en kompis som sier det er der jeg får (i hans ord) mest bangz for the bucks, med tanke på at jeg installerer OS selv og at det følger med SSD og i7-HQ prosessor, som han sier har 4 kjerner i stedet for 2, og det trenger jeg i og med at jeg gjør mye videoredigering osv :) Så takk for diskusjoner og poenger og tips! Jeg kjenner risikoen og velger å ta den, hehe... Håper de bare bygger den kjapt, så jeg får den snart!

 

Sitter på en Asus ROG G771JW akkurat nå med NVIDIA GTX 960M, Intel Core i7-4720HQ, 1TB HDD, 128GB SSD og storkoser meg! Fikk den i dag og kunne ikke vært mer fornøyd. Fikk den på black friday til 9k og er glad jeg ikke kjøpte Multicom. Har hatt det før og byggkvaliteten er ræva. Med en Asus vet jeg iallfall hva jeg får.

 

Hva slags spill er det du sitter å spiller da? Er det noe som krever heftig ytelse, sånn som si Witcher 3, eller noe enkelt som LoL og CS? Jeg krever ikke at PCen skal dra alt på Ultra, da hadde jeg ikke solgt desktopen min, men vil prøve å få det tilnærma lik så bra som mulig. For hvis ASUS'en klarer det fint, ser jeg ikke noe grunn til å da gå ut med 2k ekstra ca$h. Jeg innser du kjøpte den på Black Friday, men du skjønner hva jeg mener! Fulgte det med mye drittprogrammer som du uninstallerte også?

 

OC-Freak oppsummerte det meste. Jeg spiller heller spill som krever på PS4'n min, men nå holder jeg meg til litt eldre spill, altså noen år tilbake og CS og slikt. Har ennå ikke fått tid til å drive med redigering og 3D modellering og slikt, men med en i7 prosessor skal ikke det være noen problem i det hele tatt heller.

 

Fulgte ikke med et eneste "bloatware" program, utenatt Asus Webstorage som er 5GB gratis cloud, men det velger du selv om du vil laste ned, noe jeg gjorde, for så og slette igjen pga irriterende notifications og at jeg egentlig ikke har bruk for det. Er 6 andre asus programmer, men det går på kameraet, touchpaden, updater osv. ting du liksom allerede har og trenger da.

 

Ellers er maskinen drit nice. Om du kan bruke 15k, gå for 970M, hvis du ikke vil dra tyngre spill på high eller ultra (kommer an på spill), men iallfall få kjørt nye spill og ha en laptop som yter, ser bra ut og har få til ingen flaws, gå for denne! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...