Guff1 Skrevet 27. november 2015 Skrevet 27. november 2015 Hei. Jeg har en ide om å lage et script hvor det skjer en handling. Handlingen går ut på at den åpner et terminal vindu, og skriver inn en kommando i det vinduet. Jeg ønsker også at dette scripten kan bli kjøprt automatisk etter tidspunkt. mvh Adrian
Guff1 Skrevet 27. november 2015 Forfatter Skrevet 27. november 2015 Hvilket OS skal dette kjøre på? Win 7
Gjest Skrevet 27. november 2015 Skrevet 27. november 2015 (endret) Du kan velge mellom: PowerShell, VB-Script & Batch. Anbefaler helt klart Powershell. Så kan du bruke planlegg en oppgave funksjonen i Windows 7 Endret 27. november 2015 av Gjest
Guff1 Skrevet 27. november 2015 Forfatter Skrevet 27. november 2015 Du kan velge mellom: PowerShell, VB-Script & Batch. Anbefaler helt klart Powershell. Så kan du bruke planlegg en oppgave funksjonen i Windows 7er Er det en mulighet at du kan hjelpe meg med selve skriptingen. Har ingen generell kunnskap ved skripting i det hele tatt.
Guff1 Skrevet 27. november 2015 Forfatter Skrevet 27. november 2015 Hva skal skriptet gjøre? skriptet skal kjøre en kommando i et terminal vindu. Altså hovedpoenget er at jeg vil få til en automatisk backup av configen til en hp switch. dette skal bli gjentatt hver kveld på det samme tidspunktet som de andre gangene.
Gjest Skrevet 27. november 2015 Skrevet 27. november 2015 (endret) Da anbefaler jeg Oxidized (Github) Riktig nok kun for Linux. Kan vel bruke GhittoPCM (Github) for Windows, skrevet i Python, Endret 27. november 2015 av Gjest
Khaffner Skrevet 28. november 2015 Skrevet 28. november 2015 http://poshcode.org/5887 Relevant for trådstarter?
Khaffner Skrevet 30. november 2015 Skrevet 30. november 2015 Adrian: Hva er kommandoene du kjører manuelt for å ta backup av configen? I enkleste fall er det bare å lage et skript som kjører disse etter hverandre Skal nevnes at jeg kan niks om config av switcher.
Guff1 Skrevet 30. november 2015 Forfatter Skrevet 30. november 2015 Når man har åpnet terminal vinduet for switchen for første gang, må man trykke på "enter" 2 ganger for å komme til CLI delen. Deretter kan man bare skrive: "copy startup-config tftp "ip adressen til tftp server" config" Eksempel: copy startup-config tftp 10.0.0.1 configfil
Lock-Aze Skrevet 30. november 2015 Skrevet 30. november 2015 Når man har åpnet terminal vinduet for switchen for første gang, må man trykke på "enter" 2 ganger for å komme til CLI delen. Deretter kan man bare skrive: "copy startup-config tftp "ip adressen til tftp server" config" Eksempel: copy startup-config tftp 10.0.0.1 configfil Det første du må gjøre er å forklare hvordan du kobler deg til switchen, åpner du ett vindu og skriver noe. Enter i powershell later til å være noe a-la dette: $wshell = New-Object -ComObject wscript.shell; $wshell.AppActivate('title of the application window') Sleep 1 $wshell.SendKeys('~') Jeg kan ikke powershell og aner derav ikke om følgende kode vil fungere, men noe a-la dette? $wshell = New-Object -ComObject wscript.shell; $wshell.AppActivate('title of the application window') Sleep 1 $wshell.SendKeys('String to connect to switch') $wshell.SendKeys('~') Sleep 1 $wshell.SendKeys('~') $wshell.SendKeys('~') Sleep 1 $wshell.SendKeys('copy startup-config tftp 10.0.0.1 configfil') $wshell.SendKeys('~') Sleep 1 $wshell.Exit()
Guff1 Skrevet 4. desember 2015 Forfatter Skrevet 4. desember 2015 (endret) Har funnet løsning på dette. Brukte AutoHotKEy til å lage et script for å gjøre handlinger. Endret 4. desember 2015 av Adrian Bergsnev
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå