Gå til innhold

Hjelp til valg av ny forsterker


Anbefalte innlegg

Vet det ligger sikkert flere tråder om dette, men gidder ikke bla gjennom sidene for å sjekke.. *Latskap.no* anyways; er på utkikk etter en ny og bra forsterker! Vil ha en med bra trykk, som kan yte mye! Har en sub stående som egentlig var til bilbruk, men vil prøve å involvere denne i anlegget jeg har i stua :) jeg har ikke lyst å overdrive så mye på selve prisklassen, men kan strekke meg til 6-7000 kanskje.. Er ikke fristet på noe særlig mer, men trenger en bra forsterker så da må man tørre å bruke litt cash også.. Har 2 stk stående kasser med totalt 3 stk høytalere i hver; 2 diskanter og 1 blanding av diskant og bass. Suben jeg vil bruke har 2x15" Momo, som egentlig trenger totalt en forsterker på 3000W totalt alene for å full utnyttelse, men jeg kommer aldri til å spille fullt ut her (bor i et tett nabolag) så jeg har lyst å bare koble denne på som vanlig..

 

Noen som har forslag til en bra forsterker jeg kan bruke? Takk for alle forslag :)

 

Jeg bruker foreløvig en Sony-forsterker, usikker på nøyaktig merke men om ønskelig kan sikkert bilde komme etterhvert.. Høytalerne er av merket Jamo, hadde ikke hørt om dette merke før jeg kjøpte dette privat..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jamo er velkjent det. Dansk merke som kom stormende på slutten av 80 og begynnelsen av 90-tallet. Vært lenge stille før de dukket opp med nye og kurante serier forrige år. Prisgunstig. Så det kommer jo litt an på hvor gamle saker du har da.

Jeg ville begynt med finn.no, avgrenset søket oppad til 7000 og sett på det du får opp.

 

Gidder du ikke lete, finner du neppe spesielt bra deals heller.

Lenke til kommentar

Jamo er velkjent det. Dansk merke som kom stormende på slutten av 80 og begynnelsen av 90-tallet. Vært lenge stille før de dukket opp med nye og kurante serier forrige år. Prisgunstig. Så det kommer jo litt an på hvor gamle saker du har da.

Jeg ville begynt med finn.no, avgrenset søket oppad til 7000 og sett på det du får opp.

 

Gidder du ikke lete, finner du neppe spesielt bra deals heller.

Skal ta et søk der :) tenkte mer på om noen hadde erfaring med noen brae forsterkere, er på utkikk etter forsterker hvos jeg kan justere bass-effekten også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...