Gå til innhold

[Løst] Hvordan kobler man TP-Link


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem her hjemme med at USB Wifi Adaptret mitt ikke har rekkevidde godt nok ned til stuen så jeg fikk et tilbud fra en kompis der jeg kunne kjøpe en TP-Link. Men hvordan fungerer det? Når det gjelder internett og dingser til internett så er jeg helt grønn. 

Egentlig skulle jeg vel hatt en Wifi Extender!? Kommer TP-Linken i det hele tatt til å hjelpe meg med mitt problem?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TP-link er merket, de har 900 produkter, kan være en gravemaskin for alt vi vet.

Hva er det du får? En bedre router? stikkontakt-nettverk? usb-adapter for wifi?

 

La oss si han mener 2 bokser du setter i stikkontakten, en oppe hvor du setter i kabel fra routeren og en nede hvor du setter i kabel til pcen.

 

I teorien vil du da bruke det elektriske anlegget i huset til å lage nettverk for pc.

Det fungerer best på samme kurs i sikringskapet, men det er verdt et forsøk, bruker det selv på serverrommet med 30 pcer og det er ikke på samme kurs, evt bruk bytteretten.

 

Da mener han noe slikt.

Home-plug

https://www.komplett.no/category/10273?subcategory=10292_HomePlug%2FPowerline

 

Men denne bruker jeg hjemme, den fungerer veldig bra, men det er vel routeren din som er dårlig eller er plassert ugunstig her.

https://www.komplett.no/product/751411/datautstyr/nettverksprodukter/range-extender/asus-ea-n66

Endret av War
Lenke til kommentar

TP-link er merket, de har 900 produkter, kan være en gravemaskin for alt vi vet.

Hva er det du får? En bedre router? stikkontakt-nettverk? usb-adapter for wifi?

Åh, beklager dårlig forklart! Somsagt, er helt grønn på dette! :p

 

Men han forklarte at jeg skulle sette en strømkontakt i hver ende, og kabel fra den til PCen

Lenke til kommentar

De er lett å sette opp, bare til å sette i og se etter grønne lys, så koble av evt wifi så den søker på rj-45-porten og vips oppe.

Om det er kontakt mellom boksene.

Du forsøker først 2 stikk i samme rom, så flytter du deg mot pcen og forsøker flere om det ikke skulle gå helt nede pga omstendighetene i sikringskapet som for eks annen skinne ol som kan skape trøbbel.

 

Om du ikke når helt ned kan du iallefall kanskje komme litt lenger, så sette et AP i boksen og lage eget wifi fra den som når pcen som plan C

Lenke til kommentar

De er lett å sette opp, bare til å sette i og se etter grønne lys, så koble av evt wifi så den søker på rj-45-porten og vips oppe.

Om det er kontakt mellom boksene.

Du forsøker først 2 stikk i samme rom, så flytter du deg mot pcen og forsøker flere om det ikke skulle gå helt nede pga omstendighetene i sikringskapet som for eks annen skinne ol som kan skape trøbbel.

 

Om du ikke når helt ned kan du iallefall kanskje komme litt lenger, så sette et AP i boksen og lage eget wifi fra den som når pcen som plan C

Kjempe greier! Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...