Gå til innhold

Tastatur til iPad Pro? Apples lar vente på seg...


Anbefalte innlegg

Heisann. Er i ferd med å bestille en iPad Pro. Vil gjerne ha tastatur til også. Apples tastaturdeksel ville vært et naturlig valg, men de kan ikke si om det kommer med norsk layout, og er foreløpig ikke tilgjengelig her uansett.

 

Apple selger Logitechs Create, som også bruker Smart Connector. Men blåtann kan jo være et alternativ også. Har folk noen favoritter i hendige tastaturer for nettbrett, som kan brukes med iOS?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech sitt tastatur skal visstnok være usaklig bra. Apple sitt kommer ikke til Norge med det første, som du har sett.

 

Takk for svar. Ja, det ser bra ut, og er bare noen uker unna. Men det er litt tungt og bulkete da. Og så klarer jeg ikke å bestemme meg for fargekombo. Telefonen min er i gull, og Create kommer i rødt med gull, så det frister litt å kjøpe en gull iPad og et rødt Create.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Takk. Ser hendig ut. Eneste er at siden jeg er en typisk to-finger utøver av skrivemaskinkunsten vil jeg kanskje få problemer med den store avstanden mellom halvdelene. Burde ha lært meg touch, selvsagt. (Hadde det som valgfag på skolen rundt 1970, men hvem skulle den gangen ane at vi ville tilbringe store deler av dagen ved tastaturet...)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Takk! Min gamle iPad var første generasjon Retina, så tykk og tung. Denne føles faktisk lettere, riktignok uten tastaturdekslet da. Create er tungt, men også solid. Det virket litt vinglete når jeg pakket det ut, men så snart iPad'en var på plass var det perfekt. Meget behagelige taster. Eneste jeg kunne ønsket meg med det var en plass till "blyanten". Noen millimeter ekstra i bakkant og en hempe eller lomme ville fikset det.

 

Har ikke testet Pencil ennå. Driver og installerer programvare etc. (Gjør alltid det fra scratch med nye dingser, så jeg ikke får med meg en masse gammelt ræl.)

 

Når det gjelder størrelsen så virker den helt perfekt for mitt behov. Nydelig skjerm.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

hmmm...

 

Kanskje det dukker opp en iPad Pro fortere enn jeg hadde tenkt. Må tenke litt. Apple Pencil venter jeg nok med, jeg er virkelig elendig til å tegne men kunne tenke meg å bli bedre i det emnet. Nå kan helt sikkert en Pencil brukes til mer enn det, men jeg får se...det haster ikke med pennen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...