Gå til innhold

Tømrer - 30år


lurerlurer

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Jeg er en kar som er 30år og ble uføre for endel årsiden pga crohns sykdom. Men nå begynner jeg og føle meg mye bedre og ville tatt en tømrer utdannelse så jeg kommer meg ut i arbeid, da var spørsmålet mitt hvor kan jeg gå på skole? 

 

Kan man melde seg opp på videregående for og ta tømrer der, eller må man ta kontakt med voksen opplærings kontoret? Jeg vil ikke gå 5år praksis og ta teori 1 dag i uken. Vil ta teorien med 2 år på skolen, så ut i praksis. 

 

Har noen vært borti dette, så gjerne svar. 

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke betalt noe jeg, kanskje eksamensavgift? Husker ikke. Var 23 når jeg begynte med lærlingetida mi.

Men man har vel ikke krav på videregående opplæring etter at man er ferdig på videregående første gang.

Det eneste skolesystemet har gjort for meg gjennom lærlingetida mi er å følge opp at jeg lærer det jeg skal på jobb. Altså at man får huket av alle de opplæringsmålene. Og ordnet med papirene.

 

Slik voksenopplæring som du ser på, er det slik at du da sitter på skolebenken å har teori?

Endret av Freestyle199
Lenke til kommentar

Du kan søke skoleplass via vigo.no Om du kommer inn er en annen sak. For min del så gikk jeg først tre år med idrett, så noen år med butikkjobb og søkte meg til slutt inn på byggfag når jeg var 23. Valgte kun å gå ett år på skolen da jeg fikk meg læreplass etter utplassering.

 

Hva har du gått tidligere? Om du er ferdig med alle de standard fagene som norsk, engelsk, matte, naturfag, gym osv er det kun tverfaglig eksamen om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...