Gå til innhold

Tips til søknad


ProjectA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrive en søknad eller skrive en klage? Det er en forskjell. Er du tjenestedyktig men ikke kalt inn eller ikke tjenestedyktig? Gjerne fortell oss mer for at vi skal hjelpe deg best mulig. 

 

Tjenestedyktig:

Send en mail [email protected] og spør om det er noen ledige plasser. Du bør skrive hva slags stilling du har mest lyst på og når det passer å gå inn i førstegangstjeneste. Husk at forskjellige tjenester har forskjellige krav, og du bør tilfredstille de. Du burde med andre ord sette deg litt inn i hva du vil. Du kan også ringe 03003 og spørre om det samme. 

 

Ikke tjenestedyktig:

Avhengig av grunnen til at du ikke ble tjenestedyktig. Men de letteste grunnen til å få klage vurdert er helse. Så hvis du ble ikke tjenestedyktig pga helse og du mener det er feil. Sender du inn legeattest som beskriver hvorfor tilstandene din er bedre. Du må også huske å inkludere fødselsnummer. 

Lenke til kommentar

Hei

 

Ja, jeg skal skrive en søknad og er tjenestedyktig. Lurer bare på hva skal innholdet være i en søknad til førstegangstjeneste?

 

Det første jeg ville ha gjort hvis jeg var deg var å sette deg inn i mulige tjenester som du kunne tenke deg og se om du tilfredsstiller kravene for denne tjenesten. Og eventuelt når på året de tjenestene tar inn folk.

 

Personlig ville jeg ha ringt 03003 og snakket med forsvare. Mye bedre å snakke over telefon enn å sende mail. De pleier som regel å være veldig hyggelige. Verste som kan skje er at de ber deg skrive en skriftlig søknad og sende på mail. Bare si at du er tjenestedyktig fra sesjon 2, og at du har lyst inn. Du har spesielt lyst inn på "den og den tjenesten" og eventuelt når det passer best for deg å bli kalt inn. Og du lurer på hva slags muligheter du har. 

 

Hvis du ikke vil ringe å sender du mail til [email protected] og skriver noe det samme. 

 

For eksempel:

 

Tittel: Innkallelse til førstegangstjeneste

 

Navn: Ola Nordmann

Fødselsnummer: xxxxxxxxxxxxx

 

Hei.

 

Jeg ble sett tjenestedyktig på sesjon 2, men har dessverre ikke fått noe innkallelse til førstegangstjeneste. Er veldig motivert for tjeneste i "den og den avdelingen", men er selvfølgelig åpen for andre tjenester.

Det passer å bli kalt inn fra Januar 2016 og utover (eller det som passer for deg).

 

MvH

Ola Nordmann

 

Vil få et svar og så tar du det derfra. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...