Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC-en tuller etter at jeg tar strømmen på den.


Anbefalte innlegg

Hei, i går byttet jeg en vifte på maskinen, koblet derfor ut alle ledninger. Når jeg starter opp maskinen så poster BIOS, men når den skal starte OS så skrur den seg av. Skrur jeg på igjen, så poster den igjen BIOS og klarer å fyre opp OS. 

 

Er utrolig irriterende å måtte starte maskinen 2 ganger. Noen som har tips til hva jeg må endre på BIOS for å få den til å oppføre seg normalt? 

 

Dette skjer vel hver gang jeg tar ut strømmen, så har jo skjedd en gang eller to før. Fått fiksa det tidligere med å resette BIOS og kjøre alle settings på nytt, men det er jo litt slitsomt det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Hvorfor tar du ut strømmen av PC`en da? Man trenger da ikke det. Hvis du trenger å skru den av, så er det jo bare å gjøre det og skru den på igjen når den skal brukes, eller bare la den stå på.

Endrer du på instillinger i BIOS etter at du har resatt instillingene eller lar du den bare være slik?

Har du sjekka instillingene i BIOS? Ikke at jeg tror det skal ha noe å si, men sett iallefall OS Harddisk (Hvis du har flere harddisker), som første boot, så kan du jo da sjekke om den oppfører seg bra.

Lenke til kommentar

Hei. Hvorfor tar du ut strømmen av PC`en da? Man trenger da ikke det. Hvis du trenger å skru den av, så er det jo bare å gjøre det og skru den på igjen når den skal brukes, eller bare la den stå på.

Endrer du på instillinger i BIOS etter at du har resatt instillingene eller lar du den bare være slik?

Har du sjekka instillingene i BIOS? Ikke at jeg tror det skal ha noe å si, men sett iallefall OS Harddisk (Hvis du har flere harddisker), som første boot, så kan du jo da sjekke om den oppfører seg bra.

Fordi jeg skulle ha den ut fra rommet og ut i stua, så jeg fikk tilgang til PCen. 

 

Har ikke endret på noe, og den funka fint før jeg tok ut strømmen. Og booter som sagt helt fint på gang nummer 2. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...