Gå til innhold

Radiator: 240 eller 360?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
' date='14/11/2003 : 14:57'] Peltier gir ikke "stor" effekt. Men det gjør at du kommer _litt_ lengre mtp overklokking.

 

Tror du kommer til å klare deg fint med 240, men det er jo fett med 360 i tilfelle du får lyst til å bygge ut.

 

Njaal

Til peltier er ikke 240anbefalt.. jeg spurte om det og fikk til svar at Black Ice Extreme 2 var mye bedre..

Lenke til kommentar
,14/11/2003 : 14:57] Peltier gir ikke "stor" effekt. Men det gjør at du kommer _litt_ lengre mtp overklokking.

 

Tror du kommer til å  klare deg fint med 240, men det er jo fett med 360 i tilfelle du får lyst til å bygge ut.

 

Njaal

Til peltier er ikke 240anbefalt.. jeg spurte om det og fikk til svar at Black Ice Extreme 2 var mye bedre..

Les det jeg skrev ovenfor....

Jeg mente han burde gå for 360 hvis han skulle ha peltier.

 

:D

Lenke til kommentar
Til peltier er ikke 240anbefalt.. jeg spurte om det og fikk til svar at Black Ice Extreme 2 var mye bedre..

240? Snakker dere da om AC Airplex EVO radiatorene? I så fall er det jo veldig vesentlig hvem spurte du? Kan ikke spørre Bill Gates om hva som er best av linux og windows ;) Microplex selger ikke BIE2 (eller andre radiatorer fra hwlabs for den saks skyld) og vil selvsagt svare at Airplex EVO 240 er minst like god. Spør du derimot Netconnection som bare selger HW-labs radiatorer så vil de selvsagt svare at BlackIce radiatorene er mye bedre enn Airplex radiatorene.

 

stenkarlsen : Dersom du har plass så velger du selvsagt den største radiatoren. Det er snakk om 200 kroner eller noe rundt der i prisforskjell. Større radiator = du kan kjøre viftene på lavere hastighet og fortsatt ha like god kjøling :) Når det gjelder 3x120mm radiatorer så har ikke HW-labs noen slike i sin BlackIce serie. vcore.dk selger forøvrig thermochill radiator som kan ha 3stk 120mm vifter på. Se forøvrig http://overclockers.com/articles778/ som er en test av thermochill radiatorer. Den gir også et innblikk i forskjellen mellom 1x120 2x120 og 3x120mm radiatorer :)

Lenke til kommentar
ok, jeg har vurdert peltier også, men vet ikke så mye om hvor stor effekt den har heller? er det veldig mye det? Skal kjøle ganske mye.. dvs. CPU, NB, GPU, HD, OG PSU...

SAK

Skal du ha en så lang remse med komponenter som skal kjøles burde du kanskje vurdere å ha to radiatorer... En dobbel og en enkel kanskje? Hvis du har plass (og råd) da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...