Gå til innhold

lcd skjerm!


air

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger noen tips/innspill for å avgjøre om dette er ett bra tilbud..

 

http://www.fujitsu-siemens.com/rl/peripher...home/c19-1.html

 

som linken viser er det en 19` lcd skjerm, som jeg gjennom arbeid har fått tilbud om å kjøpe for ca 3000 over en 3 års periode med måntlige avdrag ( skattefordel som gjør den billig).

Men har kun dette alternativet...er dette en god skjerm?

Ser at respons tiden er 25ms ifølge tekniske data, er dette nok...vil jeg se "ghosting" ved spill av f.eks bf 1942 og bilspill?

 

Har ikke noe peiling på lcd skjermer og trenger litt råd for å avgjøre om dette er ett godt/lurt kjøp :)

 

P.S har ett asus ti4400 128 mb ram skjermkort, hvis det har noe med saken å gjøre...

 

mvh.

 

Erling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke den værste skjermen jeg har sett. Og siden du får den for 3000 er det nok ikke et dårlig kjøp.

 

Problemet er vel at den ikke støtter DVI standaren og du er da avhengig av hvor bra konverteren i skjermen er for at du skal få et bra bilde. Jeg har ingen erfaring med denne skjermen, og jeg tror du vil oppleve svak "ghosting" i bilspill og bf1942.

Men ikke mer enn at det går an å leve med.

 

 

Gir skjermen et lite pluss for kontrasten som er hele 700:1 = Meget bra.

 

 

Her kan du ihvertfall lære litt mer im LCD skjermer

 

Nå skal det nevnes at nye modeller er like rundt hjørnet, og disse parkerer denne skjermen her ;)

Lenke til kommentar
DVI standarden? da mener du at skjermen ikke har digital inngang eller?

Stemmer. :yes: Å den er jeg glad for at jeg har,ble mye bedre bilde med denne kabelen. :roll:

 

Skjønner.... men siden jeg tross alt får denne endel blilligere enn hva jeg ellers måtte betale i butikk. Og ikke har andre alternativer, så tror jeg at jeg går for tilbudet..... hvis ikke noen kommer og sier helt klart "nei styr unna den skjermen" :D

 

oivind_dahle (virker som han har over gj.sn med kunnskap på lcd jf. lcd guiden),

virka jo ikke "overpositiv" til skjermen, men heller ikke supernegativ...eller ta jeg helt feil nå? :)

Lenke til kommentar

Vel det er en 19" til 3000. Den hadde heller ikke spesielt dårlige egenskaper heller.

en 19" i dag er vel ca 2x så dyr. Du trekker også sikkert dette fra lønning før skatt og da blir den jo enda billigere for deg.

 

Teknologien er under utvikling og vi kan vente oss meget spennende modeller fra samsung og Eizo. Er spesielt positiv til de nye Samsung skjermene.

 

Faktisk er skjermen din så billig at jeg tror faktisk jeg hadde kjøpt den, hvis du da ikke er villig til å gå ned til 17".

 

Jeg råder folk til å kjøpe 17", da disse er en del billigere enn 19". Det er en så hurtig utvikling på denne fronten at denne skjermen (du vurdere kjøpe) er helt ute av dato allerede neste år. Men da kan du jo bruke den som en reserve skjerm.

 

Så mitt råd måtte bli: kjøp den skjermen du. 3000 er ikke all verden for en skjerm. Du vil sikkert kjøpe en ny om 1-3 år. Da er skjermene enda bedre, billigere og fremfor alt, da har du ikke noen knapper og dill på skjermen lenger.

 

Du må også huske at skjermen er i mine øyne verdt ca 0 kroner etter du har brukt den i 1/2 år . Og jeg tror ikke du vil få den helt ultimate spillopplevelsen heller. Men dette er min subjektive mening da.

 

Lykke til. Kom med tilbakemelding om hva du velger å gjøre

Lenke til kommentar

den prisen jeg oppgav er skattefordel tatt i betrakning da, så det er den reelle prisen jeg må forholde meg til (oppgav ca 6,5k som utsalgspris).

Det var ett alternativ til da, men samme merke (17` fujitsu-siemens c17-2), men da prisforskjellen var fryktelig liten ser jeg ikke det som noe alternativ. Da den ikke ser forskjellig ut på spesifikasjonene.

Så jeg går for den 19`.

 

Mvh.

 

Erling

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Jeg kan si at hjemmesiden min blir mye bedre på LCD skjerm enn på CRT ;)

Haha, great. Jeg klikka på hjemmesiden din og surfa videre i et annet vindu. Så kommer moder'n inn når jeg åpner vinduet, og hurra, jammen var ikke den siden full av mer eller mindre nakne damer. Grr, småflaut. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...