Janster Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Sliter med at signalet er for dårlig innendørs, og at folk mister link konstant, det er blitt en plage. Jeg har funnet ut at enten må jeg flytte senderen til et mer optimalt sendested, eller finne meg en signalforsterker hvis det finnes.. Jeg vet det fantes til vanelig nett, men til trådløst...søk gir lite resultat btw...så jeg er bekymret.. For hvis jeg skal legge opp ledninger pga dette, vil jo halve vitsen med det trådløse forsvinne. Vennlig hilsen Jan
BioAcid Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Du kan kjøpe et ekstra accesspoint å sette det opp som signalforsterker...
Janster Skrevet 14. november 2003 Forfatter Skrevet 14. november 2003 beklager jeg kan litt lite om dette.. Vil det si at jeg i praksis må kable opp greia til hovednettet, eller vil den fungere stand alone som forsterker og jeg kan bare sette den opp å la humla suse? Hilsen Jan
Simen1 Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 BioAcid: Det funker bare bra dersom "linken" sender videre på en annen frekvens. Ellers blir det krøll. Noen alternativer: * Kjøpe kraftigere aksesspunkt * sette på pigtali-antenne på aksesspunktet * retningsstyre signalet med en reflektor (Pringles-trikset) Husk at det ikke går å sette forsterker på mottageren (pga. prinsippet om søppel inn = søppel ut) Husk også at overføringsahstgiheten til aksesspunktet styres etter den tregeste brukeren i nettet. En treg bruker vil altså medføre at hele nettet blir tregt.
will Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 trådløs signalforsterker = antenne med større gain. Du trenger en pigtail vanligvis til N-konnektor.
Janster Skrevet 14. november 2003 Forfatter Skrevet 14. november 2003 Pringles trikset høres spennende ut. Jeg har et par valg, vel hvis ikke det finnes noe som heter en signalforsterker til trådløst, så vil jeg enten a)måtte flytte selve aksesspunktet..noe som betyr 10 meter kabling og borring og drit... Eller.. Jeg må prøve pringles triks og annet rart... En kjapp test viste poor reception rundt 25%, og sliter med at brukere her blir hivd ut av programmer, mulig pga timeout, og et par får ikke kontakt i heletatt hvis det står for mange folk mellom antenna og mottaker. Antenner høres spennende ut dog, meget mulig jeg kan bytte ut de....hvor sterk min er ..tjah det er en SMC BARRICADE TURBO..som betjener en roughly 10 pc'er i nett.. Jan
BioAcid Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Har ikke testet det selv så har ikke så masse peil, men vet hvertfall at en d-link dwl-700ap som jeg har her går ann å sette opp som repeater i et oppsett, skulle da tro at den da ville sende signalet videre. Mer info i DennE pdf filen. (i den oppsettings delen.)
Janster Skrevet 14. november 2003 Forfatter Skrevet 14. november 2003 okay, jeg skal ta en titt på den fila og se hva som står .. Jeg er okay peiling på data, men nye ting er nye ting så man må liksom lære seg dette fra bunn av igjen.. Jan
Tim Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 Jeg har nesten samme problem. Jeg har en pc nede som jeg nettop har koblet trådløst med den oppe ved hjelp av Wlan G standard. Problemet er at maskinen nede detter ut noen ganger fordi den innimnellom ikke får noe signal i det hele tatt. Sånn som den er nå får den 6Mbit\s og den hopper ned til 2Mbit\s og opp til 12Mbit\s. Dette er jo sinnsykt lite! Signalen går gjennom vanlig betong gulv og et par vegger... avstand ca 15 M. Jeg bruker dette utstyret: 3Com OC Wireless 11g Access Point 802.11g 54 Mbps SMC EZ Connect Wireless G PCI 54 Mbps 802.11g/b, avtagbar antenne Det er kjøpt hos komplett for et par uker siden. Jeg tok en titt på ekstra antenner de hadde der, men disse koster jo minimum 2000kr!!! Er det ikke noe annet jeg kan bruke? Helst noe som ikke koster så mye penger! Er det noe annet jeg kan gjøre, vil gjerne ha trådløst! Sender sjeldent\aldri store filer, surfer kun på internett med denne pcen men vil ha full speed på Internett (1Mbit).... MVH Tim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå