Gå til innhold

Avspiller til netflix


Anbefalte innlegg

Hei. Har nå en ps3 på stua som jeg bruker til Netflix, veldig fornøyd med netflixappen på ps3, bra flyt, fint bilde og lyd, men nå forsvinner ps3 fra stua, og derfor trenger jeg en arvtager, billig en:) Ser at apple tv er ganske rimelig og samme med chromecast, men vet ikke hvordan de er til å spille av netflix, greier de å spille fullhd filmer uten noe hakking?hva skal jeg velge? noen andre gode billige alternativer. Vi har både iphone, samsung, og en lumia 930 i huset,

 

Hvordan fungerer egentlig chromecast? er det kun for å streame ting fra telefonen, eller er det apper på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chromecast har ikke egne apper, den er avhengig av at du har apper på telefon eller nettbrett som støtter Chromecast, eller at du har Chrome som nettleser på PC eller en anne dings, da kan du "caste" hva som helst som vises i en fane i Chrome.

 

I går forsøkte jeg å caste SF-Anytime fra Chrome på PC til Chromecast stukket inn i hjemmekinoanlegget. Det hakket og stoppet, så jeg ga etterhvert opp og brukte heller SF-Anytime-appen i hjemmekinoanlegget. Så det kan være en ide å vurdere en hjemmekino/DVD/bluray-boks med Netflix-app koblet rett til TV dersom du ikke har smart-TV og skal fjerne PS3-en.

 

Jeg er ikke helt sikker på hvordan Chromecast fungerer: Hvis det er sånn at en film først skal sendes trådløs fra router til PC, tilbake igjen til router og så til Chromecast, skulle man tro det genererer tre ganger så mye trafikk i trådløsnettet ditt som å sende samme filmen rett til en smart-TV eller hjemmekinoboks med apper. Men samtidig har jeg merket at jeg kan starte en film på PC og caste den til Chromecast, og la PC-en gå i dvale, uten at filmen stopper på Chromecast/TV. Og man kan åpne Chromecast-appen på mobilen og styre filmen man startet på PC fra mobilen. Altså er det sannsynlig at det når castingen først er i gang, så er trafikk til og fra PC eller telefon overflødig, og kun for å sende kommandoer (volum, pause etc.)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ja det er som du sier Svinks. Den bruker internett direkte og streamer netflix selv og ikke via mobilen du bruker bare mobilen til og sende kommandoer som og stoppe eller endre volum og lignende. Du kan til og med slå av mobilen din og filmen spilles fremdeles på chromecast. Så ja er kun kommandoer og lignende :p

Jeg har da aldri hatt noen serlige problemer med Chromecast. Jeg har både sendt film med netflix fra mobilen, nettbrettet, pcen og har ikke hatt noen problemer i det heletatt. Chromecast er også veldig billig og grei om du vil spille av video fra youtube og lignende. Anbefales på det sterkeste av meg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Har nå en ps3 på stua som jeg bruker til Netflix, veldig fornøyd med netflixappen på ps3, bra flyt, fint bilde og lyd, men nå forsvinner ps3 fra stua, og derfor trenger jeg en arvtager, billig en:) Ser at apple tv er ganske rimelig og samme med chromecast, men vet ikke hvordan de er til å spille av netflix, greier de å spille fullhd filmer uten noe hakking?hva skal jeg velge? noen andre gode billige alternativer. Vi har både iphone, samsung, og en lumia 930 i huset,

 

Hvordan fungerer egentlig chromecast? er det kun for å streame ting fra telefonen, eller er det apper på denne?

 

 

Apple TV fungerer knirkefritt hos meg. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Bruker chromecast. Enkelt. Kjøper chromecast, plugger i tvn og innstalleres, så laster man ned chromecast app til ønsket avspillingsapperat. Jeg bruker både telefon og nettbrett. Så da finner jeg film på netflix, trykker på chromecastsymbol og det spilles av på tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...