Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

e39 aux?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei har en e39 1997 modell som jeg har lyst å ha aux på, men vil helst ha den orginale radioen på, har lest litt rundt om på forum og det skal vere mulig å koble til en aux kontakt på cd veksleren og spille av en tom cd men tlf spiller på aux, så spørsmålet er hvor kobler jeg på aux, hvilken farge ledning?

Må vite modellnavn/nummer på spilleren for å kunne hjelpe deg... Er det 10-pin kontakt til cd-veksleren?

Lenke til kommentar

Da er det muligheter, legger ved et bilde her, og der skal det brukes pinne 1 (venstre +) 2 (høyre +) 6 (venstre -) og 7 (høyre -) Den grønne streken viser pinne 1, pinne 2 er ved siden av den, og 6 og 7 er over (når du ser spilleren riktig vei, den er opp ned på bildet) ;)

flott, skal prøve det neste helg men har et spørsmål til, venstre + og høgre + venstre - osv hvor skal den kobles  til aux? altså fra pinnene til kor? :hmm:  :blink:

Lenke til kommentar

 

Da er det muligheter, legger ved et bilde her, og der skal det brukes pinne 1 (venstre +) 2 (høyre +) 6 (venstre -) og 7 (høyre -) Den grønne streken viser pinne 1, pinne 2 er ved siden av den, og 6 og 7 er over (når du ser spilleren riktig vei, den er opp ned på bildet) ;)

flott, skal prøve det neste helg men har et spørsmål til, venstre + og høgre + venstre - osv hvor skal den kobles  til aux? altså fra pinnene til kor? :hmm:  :blink:

 

Finn en aux-kabel, og klipp av ene enden og avisoler ledningen der, da vil du se 2 ledninger og jordingen. De 2 ledningene er pluss høyre og venstre, og jordingen/skjermingen er minus, denne er felles for høyre og venstre.

post-63261-0-26940200-1446473362_thumb.jpg

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

 

 

Da er det muligheter, legger ved et bilde her, og der skal det brukes pinne 1 (venstre +) 2 (høyre +) 6 (venstre -) og 7 (høyre -) Den grønne streken viser pinne 1, pinne 2 er ved siden av den, og 6 og 7 er over (når du ser spilleren riktig vei, den er opp ned på bildet) ;)

flott, skal prøve det neste helg men har et spørsmål til, venstre + og høgre + venstre - osv hvor skal den kobles  til aux? altså fra pinnene til kor? :hmm:  :blink:

 

Finn en aux-kabel, og klipp av ene enden og avisoler ledningen der, da vil du se 2 ledninger og jordingen. De 2 ledningene er pluss høyre og venstre, og jordingen/skjermingen er minus, denne er felles for høyre og venstre.

 

aah nettopp. da får vi håpe det gir godlyd :) takk skal du ha. prøvde me for 2 uker siden å koble meg på noken ledninger, endte med at idet eg prøvde å spele av musikk så skifta den til radio..... :green:

Lenke til kommentar

Fikk prøvd det idag, funka bra, probleme er at jeg må ha i cd veksleren, er det mulig å koble den helt vekk?

Det skal gå på et vis, men jeg husker ikke hva som skal til. Prøv å søk etter pinout på google, så finner du ut hve de forskjellige ledningene i vekslerkontakten er. En av dem skal ha et signal inn for å aktivere cd-veksler utgangen, eller noe sånt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...