Gå til innhold

Allergi i Forsvaret - Hvordan bli tjenestedyktig


HK416123

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er innkalt til Forsvaret og har oppmøte på Sessvollmoen i August. Jeg scoret bra på alle tester, og har har ingen problemer innen syn, hørsel osv. Eneste som bekymrer meg er at jeg har kiwi allergi. Jeg har klart å gå i 10 år nå uten å spise kiwi (uten anstrengelse), og har ingen av kryssallergiene som allergi mot gress, pollen, nøtter, og annen mat.Det plager meg ingenting i hverdagen og offiser som kom på skolen sa jeg ikke burde tenke på det (nevne det engang). Fortsatt veldig usikker på hva jeg kan gjøre for å sikre meg.

Endret av Hårek
Gjenopprettet slettet innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kiwi allergi er et ikke-problem. Hadde du hatt allergier der det var veldig mye forskjellig vanlig mat du ikke tålte så hadde det vært et problem siden man ikke har store tilpasningsmuligheter ute i felten. Simple og mer eller mindre ubetydelige allergier har ingenting å si :)

 

Edit; Du kan ikke gjøre noe for å sikre deg da du ikke får fjernet allergien (antar jeg).

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor alvorlig er det for deg å få i deg Kiwi?

Begynner å klø i halsen, og kan få små hevelse i leppene

 

 

Da er det ikke noe problem, de som sliter er de som må ha med seg epinephrine sprøyte. Problemet er at nå i dag blir alt sett på siden de har flere som vil inn enn de trenger. Du kan ikke gjøre så mye mer enn å vise vilje og motivasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bør jeg nevne det eller ikke? Noen sier at jeg ikke skal lage mer feil om meg selv enn nødvendig. Finner de det uansett ut?

 

Du trenger ikke å nevne det. Forsvaret sier at du skal si ifra om mat allergi ettersom de kan tilpasse maten. Men ettersom du er allergisk for kiwi så tror jeg ikke du trenger å være redd. Det kan man holde seg lett unna. Og FR posene inneholder ikke kiwi uansett.

 

Hvis det hadde vært gluten, nøtter,laktose etc så hadde det vært noe annet.  

 

De har ingen måte å finne ut det på hvis du ikke forteller det selv eller om du tilfeldigvis skal få en heftig reaksjon og må testes. 

Endret av toy_man
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bør jeg nevne det eller ikke? Noen sier at jeg ikke skal lage mer feil om meg selv enn nødvendig. Finner de det uansett ut?

Du trenger ikke å nevne det. Forsvaret sier at du skal si ifra om mat allergi ettersom de kan tilpasse maten. Men ettersom du er allergisk for kiwi så tror jeg ikke du trenger å være redd. Det kan man holde seg lett unna. Og FR posene inneholder ikke kiwi uansett.

 

Hvis det hadde vært gluten, nøtter,laktose etc så hadde det vært noe annet.

 

De har ingen måte å finne ut det på hvis du ikke forteller det selv eller om du tilfeldigvis skal få en heftig reaksjon og må testes.

*Fjernet*

Endret av Solecism
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...