Gå til innhold

[Løst] GamingPC på studentbudsjett!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har lenge vurdert å kjøpe meg en grei gamingpc og tenkte å slå til nå. *rett før eksamensperioden*

Med 7.5k inn/mnd og 6k ut bare i leie, har jeg satt et maksbeløp på 6500kr (ish). 

 

Har ikke så veldig til krav, men ønsker så klart det beste budsjettet kan gi. Bruksområde vil være de vanlige populære spillene, Solidworks, litt redigering, osv. 

 

Vil også at den skal være sammensatt slik at jeg kan oppgradere komponentene uten å måtte bytte alt med det første. Altså ikke makset slik jeg bygger den. 

 

Trenger ikke OS. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, vanskelig i dette segmentet, ville egentlig satt grensen til 8000,- men har forsøkt å holde meg rundt den grensen så godt jeg kan (I failed)

Ta en titt på denne http://www.dustinhome.no/favorites/index/2900991?

Har du strømforsyning, tastatur, mus, kabinett eller noe annet liggende som kan brukes?

 

Edit:  Kom gjerne med innspill om PSU, evt bedre forslag i denne prisklassen.

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Vel, vanskelig i dette segmentet, ville egentlig satt grensen til 8000,- men har forsøkt å holde meg rundt den grensen så godt jeg kan (I failed)

 

Ta en titt på denne http://www.dustinhome.no/favorites/index/2900991?

 

Har du strømforsyning, tastatur, mus, kabinett eller noe annet liggende som kan brukes?

 

Edit:  Kom gjerne med innspill om PSU, evt bedre forslag i denne prisklassen.

 

Har skjerm, headset, mus og tastatur. 

Lenke til kommentar

Vel, har sett litt rundt på andre alternativet og det kan bli vanskelig å bygge en gamer pc som kan oppgraderes i denne prisklassen.  CPU jeg har valgt kan ikke overklokkes, da må du legge på noen hundrelapper til.   Forhåpentligvis kan noen andre komme med bedre råd her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...