Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN ... vanlig eller USB?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt begge deler. Når jeg brukte Windows 98 med PCI kort, så var det et lite h... ehm, noe vanskelig å få det til å fungere. Under Windows XP derimot, så har PCI kort også gått greit.

 

Det er jo mer praktisk å slippe å ha noe på utsiden av kabinettet, PCI kort pleier som regel å være billigere også.

Lenke til kommentar

Billigst eller/og best? :lol:

 

Kommer litt an på. Endel isdn-kort kolliderer totalt med enkelte hk's chipsett, samme kort fungerer yppelig på en annen maskin. Dette har jeg erfart masse ganger. Men feks Asus sine kort har stort sett vist seg å være bra. Fordelen med Usb basert løsning er mange. Feks kan det også brukes på laptop, ingen irq-konflikt, rask å bytte mellom maskiner, tar ingen Pci-plasser. Hvis du velger et pci-kort, pass på å ikke sette det inn i porten rett under agp-porten, for det gir ofte konflikt.

 

Ser at noen kom meg i forkjøpet........ :(

Endret av slowcooler
Lenke til kommentar
Jeg har en liten USB-enhet kjøpt hos Elkjøp, den har fungert veldig fint.

Noe av det kjekke er jo at denne er litt mer flyttbar enn et kort.

Men den har iallfall virket helt fint og vært svært stabil, og den var vel heller ikke så dyr (399,- tror jeg..)

 

molly

Hvis du bruker USB slipper du å bruke opp en PCI-slot, samtidig som du slipper evt. kollisjoner med IRQ til andre kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...