Gå til innhold

Kan pc-tårnet ligge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det _kan_ jo ligge, men vil ikke akkurat anbefale det.

 

Noen CD-ROM'er vil ikke virke andre virker helt fint. Men verre er de andre tingene som kan skje.

 

 

Det skjer ingen skade på kort sikt, men et tower er lagd for at varmen skal stige opp å så bli fjernet ved at luften blir blåst ut på baksiden.

Dersom du legger et tower ned vil ikke dette lenger fungere så bra som tiltenkt.

 

 

Men det er forskjeller mellom forskjellige kabinet og vifteløsninger

 

 

I tillegg er det verre å legge det ned mot venstre en mot høyre (sett forifra).

I verste fall kan du risikere at du ødelegger det meste inne i PC'en.

 

Det er en grunn til at mange ferdig-PC'er har runde sider slik at folk ikke skal legge de ned.....

 

 

Edit typo.

Endret av Jattajatta
Lenke til kommentar
Prøvde det engang da skjermkortet mitt streika når pcen sto oppreist. Var no veldig kludder med cd-rommene, fikk verken plater inn eller ut. Men det var "tray" rommer, jeg vil nesten tro det fungerer bedre på "slot-in" rommer.

De aller fleste tray-drev har små "knotter" på ihvertfall den ene siden a trayet, slik at du kan sette den inn loddrett. Forøvrig nesten den samme løsningen som på PS2.

Lenke til kommentar
Prøvde det engang da skjermkortet mitt streika når pcen sto oppreist. Var no veldig kludder med cd-rommene, fikk verken plater inn eller ut. Men det var "tray" rommer, jeg vil nesten tro det fungerer bedre på "slot-in" rommer.

De aller fleste tray-drev har små "knotter" på ihvertfall den ene siden a trayet, slik at du kan sette den inn loddrett. Forøvrig nesten den samme løsningen som på PS2.

Denne maskinen og tray-rommen klarte ikke denne jobben.

Enten var det ikke tapper på den (ganske gammel modell) eller så var "hullet" til platene så stort at tappene ikke fikk tak i platen.

Brukte uansett en del tid på å få platene inn og ut etterpå. Mulig det ikke kommer til å være slik på nyere modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...