Gå til innhold

[Løst] Canaldigital 500 mbit må bytte modem vet noen om nye modem støtter flere routere?


Anbefalte innlegg

Hei, vi har technicolor / Thomson TCM471

 

 WAN throughput: 440 Mbps  WAN throughput upstream: 131 Mbps  WAN ports: 1  WAN port(s) type: Coax F-connector  LAN ports: 1  LAN ports type: 10/100/1000 Gigabit Ethernet (RJ-45)  LAN ports auto cross-over: yes.gif Router  DHCP client: yes.gif Cable Modem  DOCSIS compliance: DOCSIS 1.0
DOCSIS 1.1
DOCSIS 2.0
DOCSIS 3.0
EuroDOCSIS
EuroDOCSIS 2.0
EuroDOCSIS 3.0  Firewall

 

Så problemet dette mener canaldigital ikke klarer å bruke 500 mbit i det heletatt.

Så må vente 10 dager på Technicolor TC4210.

 

Det jeg hørte at det modemet ikke muligens støtter flere router koblet med switch.

Er usikker på om 192.168.100.1 får tilgang til det nye modemet?

Har noen testet dette? Så jeg vet om jeg må bytte routere ( NETGEAR WNDR4700 og Asus RT AC 66U).

 

Har Netgear R6300 for trådløs.

 

Kan vente i 10 dager, men vil bare sjekke om noen har peiling her.

Tror dere disse routerene burde klare 500 mbit trådløs på rundt 10 meter?

Gleder meg å teste dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken til bytte er at dagens modem du benytter har kun 8 downstream channels, hvor Technicolor TC4210 har 16 downstream channels og kan oppnå en teoretisk hastighet på 880Mbps.

Begge to er sertifisert for EuroDOCSIS 3.0.

 

Når det gjelder routeren, altså Netgear R6300 klarer å oppnå 500Mbps på WiFi. Du får teste og rapportere tilbake :)

Lenke til kommentar

Har det også, men trådløs er greit på laptop.

Men tror det er få nettbrett eller mobiler som klarer 500 mbit på speedtest.

 

Angående 16 download channel.

Så kunne jeg fått 300-400 mbit på eksisterende modem.

Men tror det er verre om man trenger 512 QAM eller 1024 QAM på nedlasting kanalene?

Lenke til kommentar

Ser ut som dette funger bra, eneste man må ha brukernavn + passord for å komme inn på modemet.

Hastighetene varierer litt også på kabel, særlig test.telenor.net gir ikke over 100 mbit hastighet. Så vet ikke om det er fordi serverene dems kneler om noen 500 mbit kunder tester derfra, ser ut som det funger nå.

Lenke til kommentar

Ser ut som dette funger bra, eneste man må ha brukernavn + passord for å komme inn på modemet.

Hastighetene varierer litt også på kabel, særlig test.telenor.net gir ikke over 100 mbit hastighet. Så vet ikke om det er fordi serverene dems kneler om noen 500 mbit kunder tester derfra, ser ut som det funger nå.

Fikk du fortsatt tildelt flere enn en offentlig ip? 

Lenke til kommentar

Men vet noen om Technicolor TC4210 klarer docsis 3.1?

Nå er vel ikke båndbredden problem men tror ikke modemet takler 1024 QAM hvis det er slike kanaler som vil være med docsis 3.1

 

Slik informasjon finner jeg:

Downstream modulation QAM 64/256

■ Downstream frequency range 108 - 862 MHz

■ Maximum downstream data range 880 Mbps (theoretical) (55.62 Mbps x 16 channels)

■ Capture windows Full Band Capture: possibility to have any of the 16 downstream channels over the full EuroDOCSIS® spectrum

■ Number of downstream channels Up to 16

■ Input signal level range -15 dBmV /

 

Upsteam.

■ Upstream modulation QPSK 8, 16, 32, 64 and 128 QAM

■ Upstream frequency range 5 - 65 MHz

■ Maximum upstream data range 122 Mbps (theoretical) (30.72 Mbps x 4 channels)

■ Number of upstream channels 4

■ Channel bandwidth 200, 400 and 800 kHz, 1.6, 3.2 and 6.4 MHz

■ Output impedance 75 Ohm

 

 

As the next generation cable standard DOCSIS 3.1 makes its debut, Technicolor has actively taken part in a first DOCSIS 3.1 interop event organized by Excentis, independent expert center for DOCSIS® technology.

 

Så her mener jeg canaldigital har gjort noe idiotisk om docsis kommer neste år.

Det er gøy med raskere hastigheter, men hadde de valgt 300 mbit eller maks 400 mbit kunne man slippet å bytte modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...