Gå til innhold

Reparasjon av Koss Porta Pro (swap av defekt del i butikk?)


Anbefalte innlegg

I slutten av 2012 kjøpte jeg mitt nyeste Koss Porta Pro-headset hos Clas Ohlson.

 

Jeg har ila. de siste 10 årene eid mange slike, og ila. den samme tiden har jeg alltid pleid å benytte meg av den medfølgende "livstidsgarantien". Dvs. at når kablene har skrantet ved naturlig slitasje så har jeg bare gått innom butikken, oftest Clas Ohlson, og bare fått swap'et alt utenom bøylen. 

 

I dag var jeg på Clas Ohlson og ble fortalt at de bare swap'et deler på Koss-headset om det var under 2 år siden kjøpsdato. Siden det var over 2 år siden jeg hadde kjøpt headset'et hos dem så ba de meg ta det direkte med Koss.

 

Dette strider mot mine tidligere erfaringer. Jeg har mang en gang kunnet gå innom Clas Ohlson, og andre butikker, over 2 år etter kjøpsdato for å få swap'et en defekt del.

 

Clas Ohlson-butikken har et lager med deler til slike Koss-headset. Disse delene er jo levert av Koss. I stedet for at Clas Ohlson undersøker mitt nåværende headset, som de har gjort før, og bytter defekt del, så ønsker de nå at jeg tar kontakt med Koss direkte for å la dem foreta undersøkelse og bytte. 

 

Hvor er logikken? I begge tilfeller vil det til syvende og sist være Koss som blir sittende med utgiftene.

 

 

 

Etter et par Google-søk har jeg lært at Expert, Elkjøp og Lefdal har delvis/helt droppet Koss Porta Pro fra sitt sortiment. Ingen ansvarlige har ønsket å kommentere begrunnelser. Det spekuleres i om dette kan ha noe å gjøre med denne såkalte "livstidsgarantien".

 

Finnes det en skjult og snodig utgiftsfordeling mellom Koss' leverandør og butikkene? Kan kanskje dette være grunnen til at Clas Ohlson ikke ønsker å foreta bytting av defekt del, men heller henviser meg til Koss?

 

 

Kanskje det er noen som jobber, eller har jobbet, i butikker som selger disse headset'ene som kan vite noe? :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koss har kjipet ned byggekvaliteten på de hodetelefonene såpass kraftig de siste 15-20 årene at det er ganske ubegripelig om de fremdeles kjører livstidsgaranti. Jeg er ikke sikker på hvorvidt butikken har anledning til å vise deg videre til importør innen reklamasjonsfrist, men etter at den har utløpt har de det helt sikkert. Koss har vel sluttet å støtte den gunstige ordningen i butikk, og satser på å bli mindre plaget ved å gjøre den vanskeligere å benytte seg av.

Lenke til kommentar

Vi får i vertfall ikke utsendt reservedeler lenger, selger de hos oss, men har ikke mulighet til og bytte selv lenger. Kan ha noe med at det ble byttet absurd mange på slutten. Virket som om byggekvaliteten ble litt dårligere, og da ble det for dyrt og sende ut. Skal sies at enkelte ikke burde fått lov og ha sånt, når samme personen er innom butikken for og bytte 5/6 ganger i måneden så er det ikke bare Koss sin feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...