Gå til innhold

Ny tlf med godt kamera og relativt kompakt størrelse?


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter ny telefon og har en iPhone 6S reservert, men synes 7000 med binding begynner å bli litt tullete rent prismessig. Dog har jeg opplevd at det er få telefoner som kan matche iPhones når det gjelder å få konsekvent brukbare bilder og minimalt med shutterlag.

 

Finnes det alternativer på markedet jeg kan se på istedet? Jeg vet mange nye telefoner har veldig gode kamera som gjør det bra i rent fotografiske tester, men min erfaring er at de kommer til kort når man skal trekke dem opp av lomma og fyre i vei bilder av barna i aksjon.

 

Jeg går fra iPhone 5S og lurer på om de var dumt. Jeg er 194 cm og 5Sen er litt liten i mine store hender, rundt 4.5" hadde vært optimalt for meg. I fjor hadde jeg Moto X2 og den likte jeg veldig bra, men kameraet er ikke i nærheten av godt nok og 5.2" er for stort.

 

Den nye Nexusen er i samme størrelse, men er ut til å ha gjort noe med ankepunktene på forrige Nexus 5. Er den et verdig valg over 6S?

 

Jeg er nokså  åpen når det gjelder OS til mobilen, men etter å ha hatt iOS, WP og Android i fjor innser jeg at Apple tilbyr en litt lukket, men veldig stømlinjeformet pakke i forhold til de to andre. Jeg har dog ikke prøvd Marshmallow.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nexus 5X er jo ca akkurat samme størrelse som Moto X (2014), 6mm høyere og 2mm tynnere.

 

Nexus 5x har jo et veldig bra kamera iflg tester, har samme kamera som 6P som scorer veldig bra på DxOMark

 

http://www.dxomark.com/Mobiles

 

Tipper det går like kjapt å ta bilder med 5X, om ikke raskere. Du kan dobbelklikke på powerknappen for å starte kamera.

 

men er et par ting jeg ikke liker med 5X, feks prisen du må betale for 32 GB er latterlig, er ca på applenivå.. og selv om kamera til 5X og 6P har like sensorer så får du kun 120fps i slow-mo med 5X (er vel pga Qualsom 808 ikke støtter det?), og det er ikke stereo lyd selv om du ser 2 høyttalere foran. men dette er jo bare små detaljer egentlig, hvis OS ikke er så viktig for det så bør du seriøst vurdere Nexus 5X, du sparer vel en god del og du får prøvd et helt nytt system.

 

Rent android kan ikke sammenlignes med OEM-android, bortsett fra nyere Moto modeller som du har prøvd kommer jo ganske nært

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...