Needjake2 Skrevet 1. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2015 Hei ser etter et godt kikkertsikte til under 5000 om det er mulig. Helst for langhold men samtidig også være lyssterk å. Noen gode forslag der ute? Sett ut denne https://www.xxl.no/zeiss-terra-3x-3-9x50/p/1102544_1_style#details Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2015 Den du har linka til er ikke særlig egnet for langhold.Duplex retikkel og ikke så veldig brukendes hva justeringer angår. Prisen på slik optikk har gått opp samtidig som utvalget har gått ned. Langholdskapabiliteter OG skumringsegenskaper VIL drive prisen ganske hardt opp. http://jaktfall.no/produkt/jakt/optikk/sightron-optikk/sightron-kikkertsikter/s-tac-series/sightron-s-tac-25-175x56irmhtt Er et godt alternativ. Lenke til kommentar
Needjake2 Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2015 Den du har linka til er ikke særlig egnet for langhold. Duplex retikkel og ikke så veldig brukendes hva justeringer angår. Prisen på slik optikk har gått opp samtidig som utvalget har gått ned. Langholdskapabiliteter OG skumringsegenskaper VIL drive prisen ganske hardt opp. http://jaktfall.no/produkt/jakt/optikk/sightron-optikk/sightron-kikkertsikter/s-tac-series/sightron-s-tac-25-175x56irmhtt Er et godt alternativ. Hmm vis jeg bare skulle gått for et til langhold, har du noen forslag da? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2015 Kommer an på budsjettet ditt. Lenke til kommentar
Needjake2 Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2015 Kommer an på budsjettet ditt. rundt 5000kr på det Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Det er ikke mye brukendes til langhold for den prisen desverre. Beste som er nærmest ditt budsjett: http://jaktfall.no/produkt/jakt/optikk/vortex-optikk/vortex-kikkertsikter/vortex-viper-hs-t/viper-hs-t-6-24x50-vmr-1-mrad-reticle-30mm-tube Om du MÅ under 5ooo så KAN denne fungere, men bare såvidt: http://www.jaktdepotet.no/diverse-smaatteri/diverse-varer/vector-optics-sigfried-3-12x50-mil-dot-retikkel Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 12. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 Generelt vil jeg si at om budsjettet er viktigere enn havesyken, så er bruktmarkedet din beste venn. Mye gammel kvalitetsoptikk til spiselige priser. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 Som nevnt tidligere så vil gode egenskaper drive prisen opp mye. Du får rett og slett ikke de egenskapene du bør ønske deg for 5000 kroner. Ja, du kan sikkert få kjøpt sikter produsert i Kina med 20 ganger forstørrelse til en tusenlapp, hvor du risikerer at siktet ikke tåler mer enn 5-10 skudd med rifla før det er ødelagt pga. rekylen. Spørsmålet blir også hva du mener med langhold. 200 meter? 1000 meter? Skal det brukes på jakt? Trening? Lenke til kommentar
Needjake2 Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 Som nevnt tidligere så vil gode egenskaper drive prisen opp mye. Du får rett og slett ikke de egenskapene du bør ønske deg for 5000 kroner. Ja, du kan sikkert få kjøpt sikter produsert i Kina med 20 ganger forstørrelse til en tusenlapp, hvor du risikerer at siktet ikke tåler mer enn 5-10 skudd med rifla før det er ødelagt pga. rekylen. Spørsmålet blir også hva du mener med langhold. 200 meter? 1000 meter? Skal det brukes på jakt? Trening? 200-800m. Den skal brukes til trening og om jeg hadde satt opp budskjettet til en 8000. Er det noe å anbefale der? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 12. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 Tror virkelig ikke at en kikkert som er "spesiallaget" for langhold vil koste noe mindre enn 10-15 lapper om du skal ha kvalitet. Igjen, sjekk bruktmarkedet. Hvilket kaliber og hvilken børse er det snakk om? Det finnes noen rimelige (jaktfall.no tror jeg har, mener å huske det er Vortex som er merket), men jeg ville ikke satt disse på en lett børse i kraftig kaliber. Om du har en tung børse i 6,5 eller 7,62 kan noe slikt funke. Kan ellers anbefale et søk etter "rimelig langholdskikkert" eller lignende på kammeret.no, mange folk som har gått stien før deg. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) .. Endret 15. oktober 2015 av Dufen Lenke til kommentar
Needjake2 Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2015 Remington 700 308w 7,62. Jeg skal ta å følge med litt på bruktmarkedet fremover. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 16. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2023 Veldig fornøyd med mitt Nikko Stirling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå