Gå til innhold

FIFA16 - Origin kjører men kommer ikke inn?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte FIFA 16 til PC i dag.. Kom hjem, installerte uten problemer. Men når jeg skal kjøre spillet så har jeg Origin oppe klikker på spillet og trykker "SPILL" så begynner Origin å kjøre cd'n men det skjer ikke noe etter det. Den går ikke videre inn i spillet i det hele tatt. Ingenting som skjer.. pcen befinner seg fortsatt på skrivebordet.. 

 

hmm.. kjedelig å bruke 500 kr på det og ikke få spilt det.. FIFA 15 kjøpte jeg ifjor og det har jeg ikke fått spilt i det hele tatt for det var det mye feil med. så har venta ett år på 2016 utgaven å håpa det var bedre men kommer ikke inn.. 

 

Takk for svar.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er dette som skjer når jeg har installert og skal prøve å komme inn i spillet. 

Ingenting skjer etter det... 

Bruker da dvd nr 1 etter å ha installert alle 3 dvd'ene.. 

 

Begynner å lure men kan det ha noe med skjermkortet å gjøre? 

 

Jeg har GeForce GTX 280 1 GB. 

 

og spillet "krever" GeForce 650 GTX.. 

 

hmm da burde det ha kommet opp ei melding vil jeg tro. 

det er ingen feilmeldinger men i Origin så står det "Spill mens spillet lastes ned" når jeg klikker på coveret i Origin. Da trykker jeg på "SPILL" knappen og eneste som skjer er det på filmen.. 

 

hmm.. prøver å reinstallere! Synes det er merkelig.. FIFA 15 var jo helt "ødelagt" og det har jeg ikke fått spilt i det hele tatt. kom ikke inn og prøver med installering. Avinstallert å lagt vekk. 

 

Har aldri problemer med FIFA tidligere før nå... Kjedelig. 

 

Det samme skjer etter ny reinstallering :-/

 

Jeg skjønner ikke hva det kan være.. 

IMG_14821.MOV

Endret av gta3-kongen
Lenke til kommentar

Jeg hadde noe trøbbel med at spillene jeg skulle kjøre i Origin ikke startet ordentlig. Prøv en repair av FIFA 16 i Origin, eventuelt prøv å kjøre Origin som administrator. Et annet rart problem jeg hadde, da med Dragon Age: Inquisition, var at å ha nVidia Experience kjørende i bakgrunnen gjorde at spillet krasjet til skrivebord. Du kan prøve å avslutte det, hvis du bruker det.

Håper noe av dette hjelper.

Lenke til kommentar

Prøvde og kjøre Origin som administrator. Men tror faktisk at jeg gjør det og har gjort det hele tiden. 

Det eneste som skjer er det samme som i videoklippet over, enda!! Er så kjedelig.. 

Reparerte spillet to ganger.. Den både kontrollerte spillfilene og kjørte en "Installerer 100%" og det står fortsatt spill dette spillet mens det lastes ned. Når jeg trykka på spillet og valgte spill.. kjørte Origin Skydata opptil 100%  og ingenting verdens ting skjer etter dette. 

Lenke til kommentar

Så videoen din nå, og ditt problem ser ut til å være identisk med det jeg har hatt med andre Origin-spill selv. Leit å høre at det ikke fikset det for deg. Jeg tror dog at hovedproblemet er Origin, og ikke spillet i seg selv.

Googlet litt for deg, og ramlet over videoen under. Høyreklikk på FIFA 16 i Origin og velg "Spillegenskaper". Huk så av boksen som sier "Deaktiver Origin i spillet for dette spillet". Ofte er det bare små bagateller som skaper problemer, så jeg håper dette løser det! Merk: Dette vil fjerne "overlayen" av Origin in-game, så hvis du er vant til å chatte med venner på Origin-listen din mens du gamer, uten å måtte legge ned spillet, vil ikke det fungere lenger.

 

Endret av Smål
Lenke til kommentar

Okei. Ja jeg syns Origin er veldig opp og ned. Nei må være Origin.. Spillet er jo helt nytt. Jeg spiller ikke online. Så det er helt greit for min del. Kan teste dette her da.. 

 

Vurderer faktisk formatering av hele pcen pga dette men også litt andre grunner. 

Nå har jeg prøvd det i videoen. Det samme skjer igjen og den dukker heller ikke opp på startlinjen som i videoen. 

Endret av gta3-kongen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen. Nå har jeg formatert PCen og installert Origin og FIFA 16 på nytt. 

 

Installerer FIFA uten problemer. 

 

Da jeg skal til å starte FIFA skjer dette som vises på bildene. 

 

På det ene bilde vises det at det kommer en feilmelding fra Origin som trolig er årsaken til at spillet ikke starter... På det andre bilde har jeg trykket på Spill men så klikker spillet og står som anvist på bildet. 

 

Nå føles det som om jeg har prøvd alt og spillet er originalt og helt nytt. 

 

Virker veldig som det er Origin som setter en stopper for dette her.. 

 

Hva trur dere om det og hva mer kan jeg gjøre for å rette opp feilen? 

 

Takknemlig for svar. 

 

 

 

 

post-24415-0-80247700-1444855967_thumb.png

post-24415-0-92536200-1444855969_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...