Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Energi tap igjenn?!?


Andysowhatgg

Anbefalte innlegg

Jeg har gjennom livet mitt hatt flere perioder ordentlige harde "energi tap" som igjen pleier å kanskje føre ut til depressive perioder. Jeg har pratet mye med psykolog, terapaut og helse folk. Men jeg begynner å se et lite mønster, kanskje noen av dere kan hjelpe meg med noen innsikter eller tips? Gjerne prat utenfor det jeg spørr om eller det jeg retter saken imot. Gjerne egne erfaringer! :)

Jeg er nå høyskole student, og jeg studerer sosiologi som jeg finner veldig interessant. Har ikke noe veldige store utfordringer med faget, men jeg lærer meg mange nye ord og begreper. Er veldig fornøyd med studietvalget mitt, og skal skifte til matte studie til vinteren. Jeg har også nettopp begynt å date ei jente som setter meg enda mer på toppen av kaken. Jeg har også en del sparepenger siden av stipend og skolelån, så ingen bekymringer der. Livet er egentlig helt fantastisk fint som det er nå.

Men fortsatt kjenner jeg at jeg holder på å gå dukken igjen, pga at jeg blir energi løs. Vi skal nå begynne med skrive oppgaver som handler om filosofi og logisk tankegang, som jeg finner veldig interessant, jeg kjenner at jeg faktisk gleder meg til å skrive. Men jeg kjenner jeg ikke har noen energi til å gjøre det. Jeg har lest og vet stoffet veldig bra, og har holdt meg oppdatert på det aller meste. Tidligere på skole har jeg altid fått topp karakterer og altid holdt meg på toppen av alt. 5.4 i snitt fra vgs.

Har hatt flere perioder der jeg "detter helt ut", og de er svært ødeleggende. Hadde en nå på psykologi eksamen. Hadde gjort mye for arbeid, og alt så ut til å bli en A eller B. Men mot eksamen klusset jeg alt til pga en så kalt dårlig periode og fikk så vidt bestått, og det er så irriterende, har flere episoder der slike ting skjer når jeg skal gjøre noe litt ut av det vanlige. Har hatt slike perioder rundt ferie reiser som jeg har gledet meg til, eller når det har vært viktige oppgaver som skal gjøres på jobb. Har også tidligere hatt prestasjons angst, men det har jeg ikke kjent på siden barne/ungdomskolen.

Men jeg skjønner det rett og slett ikke, hvorfor skal jeg miste så mye energi før noe jeg gleder meg til eller til noe jeg syns er veldig interessant?!? Det skjer ikke alltid, men det pleier å skje rundt sånne ting? Det her er bare rart...

Akkurat nå kjenner jeg men egentlig helt greit. Men jeg kjenner denne energiløshet følelsen bygger seg opp inne i knotten her... Så kanskje det bare er jeg selv som tenker meg syk? Hmmm.

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Passer du på riktig dosering med mat og søvn? Bruker du noen rusmidler eller tabletter?

Det eneste du kommer i nærheten av rusmidler er en liten sipp kaffe og 1liter cola de siste uken. tabletter, tar jeg kun en som nøytraliserer magen min siden jeg har litt sure oppstøt, men det har jeg ikke hatt på en stund. så ikke rørt tablettene på en måned.

 

Søvnen går ca 7-9 timer sover fra rundt 10 til 6 hver dag. Jogger en gang i uken, og spiser ca 3 måltider hver dag :)

måltidene mine pleier å variere litt i fra brød til sterk mat, og en gang i blant pizza/junk food. Men pleier ikke å spise junk mer en engang i uka ^^

 

(tok en sipp brennvin i starten av mars om det tells xD)

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Det kan være så utrolig mange årsaker til at man har det sånn.

Har du vært hos lege og tatt blodprøver?

Kanskje du mangler noe?

 

Du skriver at livet ditt er veldig bra nå, har det alltid vært det eller kan det hende det er noe "gammelt" som henger igjen?

 

Det er helt umulig for andre å si hvorfor du har det sånn dessverre :/

Lenke til kommentar

Det kan være så utrolig mange årsaker til at man har det sånn.

Har du vært hos lege og tatt blodprøver?

Kanskje du mangler noe?

 

Du skriver at livet ditt er veldig bra nå, har det alltid vært det eller kan det hende det er noe "gammelt" som henger igjen?

 

Det er helt umulig for andre å si hvorfor du har det sånn dessverre :/

Jeg har tatt blodprøver for ikke så lenge siden. Jeg er helt frisk! Tok de i forhold til at jeg har hatt mangler med D vitamin tidligere. Men det har jeg ikke nå lengre, men følte meg mer energi rik den tiden jeg hadde D vitamin mangel så jeg vet ikke helt jeg heller.

 

Ja jeg har en veldig lang historie bak meg, med mobbing, problemer med ensomhet, vansker med å lese, hatt store smerter i kroppen, psykolog osv. Men det meste er jo ordnet opp i? hmm... kanskje jeg gjør noe ordentlig gærnt? ^^ Jeg blir aldri helt klok på meg selv jeg... Gaahh! nå som ting begynte å fikse seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...