Gå til innhold

Sony Z3 eller Z5 Compact?


klakkelakk

Anbefalte innlegg

Jeg har en HTC One M8 er veldig godt brukt. Liker Sony sin GUI og ikke minst den vanvittige batterikapasiteten.

 

Prisforskjellen mellom Z3 & Z5 er for øyeblikket 1700kr. 

 

Burde jeg vente til Z5 blir tilgjengelig eller burde jeg kjøpe Z3 nå?

 

Etter det jeg har lest er det ikke store forskjeller mellom de to telefonene at det er en grunn for å betale mer.

 

Eneste jeg er "bekymret" for er oppdateringen av FW. M kommer jo osv, dette har vært en hodepine. Sony har derimot vært flinke med oppdateringer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare du kan bestemme hva du skal kjøpe når...

 

Med det sagt, så hadde jeg personlig ventet på Z5 hvis penger ikke er et problem. Men det er fordi jeg liker å kjøpe det nyeste når jeg skal ha ny mobil. Er du ikke så opptatt av dette, kan du trygt kjøpe en Z3 nå. Den vil muligens synke enda mer i pris framover, men kan også forsvinne.

 

Når det gjelder Android-oppdateringer tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Den originale Z-en får jo fader meg Android 5.1 snart og den kom våren 2013! Jo eldre modellen er, jo lengre tid bruker Sony på å rulle ut oppdateringen. Så Z5 vil få Android 6.0 Marshmallow før Z3(+).

 

Men tror du tar feil ang. prisforskjellen, for den er rundt 2300kr. Eller mente du Z3+?

Hos Prisjakt kan du sammenligne modellene. Men det er vanskelig å si noe om Z5 siden det ikke er noen tester enda...

Lenke til kommentar

Bare du kan bestemme hva du skal kjøpe når...

 

Med det sagt, så hadde jeg personlig ventet på Z5 hvis penger ikke er et problem. Men det er fordi jeg liker å kjøpe det nyeste når jeg skal ha ny mobil. Er du ikke så opptatt av dette, kan du trygt kjøpe en Z3 nå. Den vil muligens synke enda mer i pris framover, men kan også forsvinne.

 

Når det gjelder Android-oppdateringer tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Den originale Z-en får jo fader meg Android 5.1 snart og den kom våren 2013! Jo eldre modellen er, jo lengre tid bruker Sony på å rulle ut oppdateringen. Så Z5 vil få Android 6.0 Marshmallow før Z3(+).

 

Men tror du tar feil ang. prisforskjellen, for den er rundt 2300kr. Eller mente du Z3+?

Hos Prisjakt kan du sammenligne modellene. Men det er vanskelig å si noe om Z5 siden det ikke er noen tester enda...

 

Jeg mente de "kompakte" utgavene grunnet størrelse og strømforbruk. Derfor er det 1700kr i forskjell. :) 

Lenke til kommentar

Jeg har Z3 nå og har bestilt Z5 Compact.

 

Z5 har fingerprint-sensor og ny kamera sensor. Om pengene er et issue så er Z3 eller Z3+ et alternativ, hvis ikke vent på Z5.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Fingerprintsensor og det ny kamerasensor er ikke så viktig for mitt bruk. Eneste er FW oppdateringer. Pengene er et problem og da jeg helst vil ha mest for pengene. Har du lyst til å selge meg din Z3 da? ;) 

 

Begge to knuser min HTC One M8 på alle måter, men samtidig har jeg overhode ikke behov for rask HW eller mer ram. Batterikapasitet og kamera-desksel som ikke er knust, er det viktigste. ;) Jeg er ganske usikker.

Lenke til kommentar

Åja, beklager, det gikk meg hus forbi at det her var snakk om Compact-modellene  :blush:

 

Da stemmer prisforskjellen ja. Ny sammenligning på Prisjakt.

 

Tek.no har lagt ut testen nå. De er også klare på at prisforskjellen ikke nødvendigvis går i Z5C sin favør.

 

Det virker som du fint klarer deg med Z3C, så kan du heller bruke noen slanter på minnekort.

 

Når det gjelder programvareoppdateringer gjelder det samme som jeg skrev tidligere. Z3C har allerede fått Android 5.1 og den vil få versjon 6.0 også. Men hva som kommer etter dette, er det ingen få som vet enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...